grus och asfalt

Jag höll ett möte häromdagen, där de bråkade om en parkering. Ena mötesdeltagaren ville absolut att den andra skulle asfalterna, den andra kunde tänka sig att göra en grusad yta.

Lisa, the clever one, frågar:

-Men, vad är skillnaden mellan grus och asfalt?

Mötesdeltagarna tittar på mig, ungefär som om jag vore från Mars, och börjar lite trevande förklara

-Ja... alltså, asfalt är ju en hård yta

Jag inser att jag nog formulerat frågan lite fel, menade ju (förstås, borde väl alla förstå?) hur funktionaliteten skiljer sig åt, underhåll och sånt.

Ganska roligt kan jag tycka så här i efterhand, de måste ju undrat hur i hela friden jag kunnat bli 30 år, och få ett jobb, utan att veta skillnaden mellan grus och asfalt!



såhär ser asfalt ut, om ni funderade.


Kommentarer
Postat av: susanna

i react like them when read!

2010-11-12 @ 11:18:18
Postat av: ebba

Så det kan bli! Men det kanske fungerad som en konfliktlösare? De kunde kanske helt enkelt enas i sitt agg gentemot din okunskap?

2010-11-14 @ 16:57:48
Postat av: Lisa

Ja, de kunde nog defenitivt enas om att lantmätaren var lite konstig! :)

2010-11-14 @ 18:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0