pifflördag

Först vill jag berätta den goda nyheten att jag var på spinning igår. För första gången på 6 veckor kunde jag träna ordentligt, härligt! Den här förkylningen jag haft har varit fruktansvärt envis. Jag tog visserligen inte i 100 %, men nästan, och jag var ganska pigg när jag traskade hem. Hurra!

Vi är ju på gång att sälja lägenheten, har haft några mäklare på besök som tittat på den, och visat upp sig för oss. De här stora företagen (svensk fastighetsförmedling, fastighetsbyrån, Bjurfors etc.) verkar ganska likvärdiga, de anlitar proffsfotografer, har en lista på intreserade kunder mm... Därför tror jag att det blir så att vi i slutändan kommer att välja mäklare, alltså person, snarare än byrå. Vi hade nästan bestämt oss för en tjej som heter Linda, som var här i januari eller februari. Hon verkade duktig, och gav ett pålitligt intryck. Jag tror att om vi tycker det tycker förhoppningsvis även de dom ska köpa vår lägenhet att de kan lite på mäklaren. Men, när jag skulle ringa till henne igår och försöka få henne att sänka sin provision, hade hon slutat. Typiskt! Men, det ordnar sig nog tillslut, i vilket fall kommer vi nog att ta bilder ganska snart, för att lägga ut på hemnet och så, inom tre veckor skulle jag tro, så det är dags att börja piffa!

Shoppingrunda idag genererade i:


nya gardiner till vardagsrummet
ny badrumsmatta
ny toaborste
nya handdukar till badrummet
och, inte minst, nya handtag till skåpen i köket. Att vi inte bytt det tidigare! Det blev en helt ny (mycket bättre!) känsla.


Om ni har gått och funderat förresten, men inte vågat fråga, så blev köttfärssåsen jätte god. Och nu lagar han Oscu Buco och saffransrisotto mannen, han har blivit en sådan gourmet! I approve!


före


före


efter

Kommentarer
Postat av: åsa

har just för mig att eran badrumsmatta är alldeles fantastisk, känner viss ovilja till att den blir utbytt!!



åhh, kan man få la recepie??



gärna ett foto över de nya gardinerna oxå?

2010-03-28 @ 01:23:33
Postat av: Lisa

jo, vi gillar ju oxå våran badrumsmatta, så vi köpte en ny likadan, är det okej?



Gardinerna har inte kommit än, beställde dem på internätet. Sandfärgade. hoppas de hinner komma innan det är dags för fotografering.



http://www.designonline.se/Products/sek1/Trademark/Himla/3161/Roslagen+panelgardin&VariantId=04&Image=img1

2010-03-28 @ 15:40:28
Postat av: susanna

jag kommer inte ihåg hur mattan ser ut :( kan det åtgärdas på något vis?

2010-03-28 @ 17:45:56
Postat av: Lisa

Oh, its just a red, regular IKEA. I think maybe sister is thinking about the one with the heart?

2010-03-28 @ 19:37:42
Postat av: åsa

oh yeas, i did, what happend?



but lie new one as well for sure

2010-03-29 @ 00:21:25
Postat av: Lisa

its resting in a box. Was to pink for our current bathroom

2010-03-29 @ 08:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0