What would Lisa do?

Har haft en mycket händelserik kväll här i min lägenhet. Allt började med att jag inte har några rena kläder och vill tvätta. När jag kommer ner till köket (obviously) med min tvätt står tvättmaskinen där och blinkar ilsket rött. Jag blir lite förvirrad och går upp med min tvätt igen.

Går sedan ut för att mäta middag med Åsa (mycket trevligtatt träffa henne igen!) och hoppas att tvättmaskinen ska må lite bättre när jag kommer hem. Men det gör stackarn inte.

Jag frågor pojkarna om de vet vad jag ska göra men som vanligt när något inte fungerar säger de till mig att prata med Shane, the landlord (detta gäller allt från en fläck på mattan till massiv översvämning i badrummet). Men då tänker jag: What would lisa do? och börjar bända upp luckan till filtret. Ray har nu gjort mig sällskap eftersom han tycker det är väldigt intressant att jag inte tänker fråga shane. När luckn väl öppnas strömmar vattnet ut med diverse andra ting. Ray börjar skrika i högan sky, och måste öppna ytterdörren för han tycker det luktar så illa. Sedan står de där och tittar på mig medan jag moppar och rensar filtret (chris blev lockd av Rays skrik) och då kommer en katt inspringande genom ytterdörren!! och gömmer sig längst in i hörnet på Rays rum. 10 minuter senare är katten ute och tadada tvättmaskinen fungerar. Nu står Ray nere i köket och skrubbar golvet med klorin för han tycker att det var så äckligt!!!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Så redigt av dig! Det verkar ligga i släkten det där med att laga tvättmaskiner.

Men vilka företagssamma och händiga killar du verkar bo med...

2010-06-16 @ 08:31:37
Postat av: Lisa

Mycket bra! Nu kan du ju också titulera dig tvättmaskinsreparatör, precis som din storasyster!

Vad i hela friden gjorde katten där, känner ni den sen tidigare?

2010-06-16 @ 08:57:55
Postat av: Asa

Jag vet!! Precis som min storasyster!



Tydligen har Ray haft inne kattskrallet forut nagot bade jag och Chris var mycket upprorda over. I hate the cats

2010-06-16 @ 09:00:27
Postat av: susanna

so proud of the fränd!! well done, the boys the proper mähän.



jag vill också vara med i klubben, för övrigt, även om mina bedrifter inte är lika omfattande; häromsistens när jag var nere i tvättstugan var den ena maskinen helt död, inte ett ljud, inte ett blink. Tänkte attans, den är trasig, och började fundera på att ta ut min tvätt, men kom sedan på aha! strömbrytaren, hittade den på väggen bakom maskinen och jodå, den var av. Slog på den. Inget hände. Var åter på väg att ta ut tvätten när jag tänkte, what would lisa do? OR actually, what would fränd do? but learn now that she gets it from lisa. Så bestämde mig för att försöka lite till, och lyckades snoka reda på ännu en strömbrytare, på tvättmaskinen, som var avslagen. Slog på den och voila! it worked!



jo, jag inser att det här inte alls är lika beundransvärt som att bända upp och filtrera etc, men, duger det för att kvalificera in i klubben?

2010-06-16 @ 09:12:21
Postat av: Asa

Ja, framforallt var det bra att inte ge upp efter forsta strombrytaren! Well done my frand!

2010-06-16 @ 09:59:11
Postat av: Lisa

Yes, you are for sure the member in the club!!

2010-06-16 @ 10:13:47
Postat av: susanna

oh thank you! am so happy!

2010-06-16 @ 10:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0