Ny bekantskap

I helgen har Tiger visat upp sina nya barn, det är en mini-tiger, en Sotis och en Tristen/Pujje, sååå söta!

 Jag har gjort mitt bästa för att tämja. Lyckades bäst med Sotisen. Satt och väntade utanför deras gömställe (mkt tålmodigt!) efter en stund kom den ömma modern gående (alltså kattungarnas, inte min). Hon tyckte tydligen att det var dags för barnen att stifta bekantskap med den snälla Lisamänniskan som alltid klappar henne så ordentligt, till skillnad från de ordinarie hussarna och mattarna. (Däremot är det inget hejd på mat-fjäskandet, Tiger kommer som skjuten ur en kanon så fort hon hör att köksdörren öppnas, och inte konstigt det när gammel-matte  har börjat mata henne med leverkorv direkt från huset, vadan detta fjäsk?). Hursomhelst, Tiger och jag satt där utanför gömstället, Tiger tänkte till och kom som sagt fram till att jag kunde få träffa barnen och började locka på dem. Den svarta var modigast, de andra stack bara ut nosen. Trots visst fräsande, från kattens sida, till att börja med blev vi riktigt bra vänner efter en stund!



Min mor tycker jag ser ut som Åsa när hon var fem på den här bilden...?

I går var vi på kallbadhuset och åt. Det var även Rickard Wolf, Helena Bergström och Colin Nutley, de håller ju på med en ny Änglagård. Wolf sa inte ett ord, däremot Helena pratade i ett. Ebbas bekantskap Sven Wollter sågs däremot inte till, annars hade jag ju kunnat hälsa från Ebba!!
Inga kort dessvärre, det är möjligt att de hade blivit lite upprörda om jag hade börjat fota dem, och jag ville ju inte ställa till med en scen!


Valde mellan den här och en bild där de står nakna på en brygga, men vill ju som sgat inte ställa till med en scen.


Idag har M och jag hävt in lite ved, det kan ni däremot få se bildbevis på.



Och så en fin bild på den ömma modern som M tagit. Undrar om avsikten var att skärpan skulle hamna på bladen? Även om det inte var meningen tycker jag det blev rätt snyggt!






Kommentarer
Postat av: susanna

väl tämjt! och fortsätt hemskt fina bilder, speciellt bladen på sista bilden.



Har alla hört att jag har kraschat med bengt? i full galopp! (e distraherar) utan värre blessyrer, like the proper stuntman!

2010-06-20 @ 21:02:12
Postat av: Lisa

o dear, and how is Bengt?

2010-06-20 @ 21:16:52
Postat av: susanna

well, the right side of his steering is the bit bruised, and there was a thing for attaching a dymo that cam half loose (and almost made me fall a second time, have to take completely!), but other than think he is ok. Poor thing, was not his fault at all.



verkar för övrigt väldigt roligt att häva in ved!

2010-06-21 @ 08:24:05
Postat av: asa

Det ar faktsikt ganksa roligt att hava in ved!



Vad meanr hon med att du ser ut som jag nar jag var fem!!! Sa mogen for min alder

2010-06-22 @ 10:39:53
Postat av: Therese

Riktigt fin bild på dig med katten=)

2010-06-22 @ 11:05:53
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: Magnus

Det var himla skoj att häva in ved, men man får the pain in the ljumskar.

2010-06-22 @ 14:37:41
Postat av: ebba

Åh, Sven!!! Han är så fin, bra och kompetent! Åh!!!

2010-06-23 @ 22:38:50
Postat av: ebba

Åh, Sven!!! Han är så fin, bra och kompetent! Åh!!!

2010-06-23 @ 22:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0