packa spriten

Igår packade vi (mest M om jag ska vara ärlig) fyra lådor! Totalt har vi fått ihop 12 hela lådor nu, det tar en evinnerlig tid. Men jag försöker intala mig att vi har börjat med det som tar längst tid, köket. Varenda liten pryl (nästan) måste ju slås in i tidningspapper eller bubbelplast. Nåja, det känns iallafall som om vi ligger någorlunda bra till, åtminstone när det är så bra fart på mannen som det var igår...

Men, för att återkoppla till rubriken, i förrgår gav jag mig på vårt barskåp, det vill säga det glamorösa och varma skåpet ovanför frysen, och herregud vad sprit vi har! Det är mycket tydlilgt att vi skulle behöva ordna en brakfest och blanda mycket vodka och rombaserade drinkar. Det fanns en hel del gin, martini och whiskey också, men de lagren underhålls faktist.

Totalt fyra flaskor vodka, varav två oöppnade, efter en viss tvekan från M fick jag tillåtelse att hälla ihop absoluten med en annan finsk (koskinkorva?) sort. När jag däremot försynt frågade om jag kunde hälla ihop Skånen med OP-andersson (sak samma tänkte jag, båda akvavit, bara tillverkade av olika bolag) fick jag onda ögat, det går med andra ord absolut inte för sig. Jag skulle gjort det utan att fråga! Han hade aldrig märkt något, eller? Dessutom två 3/4 fulla flaskor päronvodka, en oöppnad flaska piteuo och en nästan full flaska baccardi. Några falskor likörer, lite cognac...

Så jag lovar, om ni bara kommer och hälsar på kommer intre bara era portföljer att skutta av glädje, utan vi kan dessutom erbjuda en hejdundrande drínkfest!


5 dagar kvar att jobba nu...

Till helgen ska M och jag på fest hos en kollega och klasskamrat till mig i Halmstad. Vi ska bo över i Halmstad över natten och hoppas på fint badväder på söndag.

Kommentarer
Postat av: susanna

ha, ibland ska man inte fråga!



men, hm, vad gör ni veckan innan kräftskivan, bara en helt oskydlig fråga!

2010-07-14 @ 10:02:24
Postat av: Lisa

Jag har semester, M jobbar. You want to come and drink? Yeas!!!

2010-07-14 @ 10:04:23
Postat av: susanna

hm..perhaps, might not be the bad idea, is the last week of the enirouppehåll, and i will go anyway for the kräftskiva, so financially försvarsbart, let's put in the head for the bit! and would love to spend the days on end drinking with you! you will be in ulricehamn?

2010-07-14 @ 10:25:34
Postat av: lisa

yeas, in Ulricehamn or Humla. Think will have to do drinking i Uhamn or parents might be bit concerned.

2010-07-14 @ 10:30:47
Postat av: susanna

for might be very concerned!

2010-07-14 @ 10:41:55
Postat av: asa

skrammande....

2010-07-14 @ 12:02:03
Postat av: ebba

Sprit och halmstad i samma inlägg.... Vi vet ju hur sprit (eller iaf vindrickande) i Halmstad brukar sluta! Men roligt är det!

2010-07-14 @ 20:02:00
Postat av: Lisa

Ja roligt är det! På tal om det, undrar vad vi ska dricka i Halmstad... kanske lite vin!

2010-07-15 @ 08:39:33
Postat av: Magnus

Ja lite rosé kanske, och några öl till mannen. You buy?



För övrigt ställer jag gärna upp på ett blindtest på kräftskivan för att avsluta alla diskussioner: ett glas skåne, ett glas OP, ett glas blandat skåne+OP :)

2010-07-15 @ 09:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0