En händelserik helg

Helgen har sannerligen varit av det mer aktiva slaget, har fått mycket vettigt, och en hel del roligt gjort!

Uppstigning i ottan igår (det innebar 6.30 för M och 6.45 för mig) och iväg till Göteborg för Loppis. Vi fick en stunds uppehåll runt halvnio och hann plocka upp våra prylar, sedna öppnade sig himmlen. Milt uttryck kan man konstatera att affärerna nog går bättre när det inte ösregnar, och man inte måste täcka över alla grejer med plast. Vid halv elva hade vi totalt sålt för 10 kr, två pocketböcker. Usch vad det var tråkigt, jag var blöt överallt, min fina prickiga regnjacka som jag köpte på preemark i våras höll inte riktigt för ihällande göteborgsregn (men den är väldigt fin!) och vi hade som sagt inga kunder. Just då verkade det vara en mycket bättre idé att ha legat kvar i sängen och skäna prylarna till röda korset. Inte var det läge att ge upp och åka hem heller, lagom lustigt att plocka in allt från fuktiga till dyngsura grejer i bilen, och flyttlådorna som vi transporterat dit saker i var uppblötta underifrån (tips: ställ inte pappkartonger på marken när det regnar!).

När jag stog där och kände mig allldeles uppgiven kom tanken "what would Lisa do?" You have inspired me! Jo, Lisa skickade iväg mannen till närmsta köpcenter för att köpa partytält, mannen var lite skeptisk men vågade nog inte annat än att ge sig iväg, the wife var som sagt inte solskenet självt! Och tänkt, det visade sig vara en utmärkt idé, 149 kr på jysk, som hittat! Visserligen slutade det nästan regna när vi väl fått upp tältet, men det blev en synnerligen mysig inramning, och affärerna gick betydligt bättre! (Kan förvisso bero på att det som sagt slutat regna men jag föredrar att tro att det beror på det fina tältet). Totalt sålde vi för 835 kr, och gjorde iallafall en vinst på drygt 500 kr.





I bakgrunden ser man min fina prickiga, icke täta, regnjacka. Flera stycken ville köpa den, men det fick de inte! Flera stycken ville även köpa min och Magnus klockor (som vi hade på oss), fick de icke!

Måste nog börja fatta mig lite kortare, har så mycket mer att berätta.

Halv fyra kom vi ifrån loppisen, åkte i stort sett raka vägen mot Halmstad, med ett kort packuppehåll här hemma. Lite före Varberg pep Aygo till, det betyder att det snart är dags att tanka. Men det brukar aldrig vara några problem att köra sådär tio mil efter det, alltså var vi ganska säkra på att vi skulle komma hela vägen till Halmstad. Men utanför Falkenberg började Aygo hosta oroväckande, och strax därefter ville han inte rulla en meter till. Attans! Faktist inte alls så roligt Nisse! Bilarna kör väldigt väldigt fort när man själv står still sådär en meter ifrån dem. Jag blev alldeles rådvill, vad sjutton ska man göra? (tänkte inte "what would Lisa do?") Vi har ingen reservdunk, och kunde ju knappast börja gå på vinst och förlust.

Som tur var hade M sparat ett nummer i sin mobil till vårt försäkringsbloag, som man tydligen ska ringa om man behöver bli bärgad! Inte klokt vilken tur! Jag hade ingen aning om att vi har ett sådant försäkringsbolag, men det kom i sanning väl till pass. Jag ringde numret, och joodå, den snälla killen skulle skicka ut en bärgare med bensin. Vad får vi betala för det? Undrade jag. Ni behöver inte betala någonting, ni är konceptkunder (?), sa han . Eh.. jaha, vad bra (som hittat, undrar hur vi blev det?). Men ni får betala för bränslet själva, sa han. Vilket ju faktist känns ytterst rimligt! Tjugo minuter senare kom det en snäll bärgare, han hällde bensin i bilen, vi betalade 60 kronor för den och åkte vidare.

Checkade in på ett hotell i Tylesand, iväg in till Niklas i Halmstad, bara lite sena. Supertrevlig fest, Niklas själv är en av mina bästa kollegor, och hans tjej och kompisar var också väldigt roliga. Vi hann vara där ett par timmar innan det var dags att åka ut till Työesand igen, och gå in på en stor nattklubb på Gessles hotell. Det var också riktigt roligt! Framåt ett började  dock den långa dagen kännas ända ner i tårna och M och jag kastade in handduken och promenerade hem. Mitt största problem just då var om jag skulle ha mina skor på mig, och få ont ovanpå tårna, eller gå barfota och få ont under fötterna...

Det var lördagen det. Idag har det inte hänt riktigt lika mycket (M undrar just om jag skriver det längsta inlägget någonsin, kan mycket väl vara så!), vi hann med att sola några timmar på standen i Tylesand innan vi åkte hemåt. Stannade och åt på Laxbutiken utanför Falkenberg, rena rama himmleriket. Först en jätte stor sillbuffé med all tänkbar sill: pesto, pepparaot, thai, senap, matjes... Mums! I love sill! Sedan en jätte glassbuffé med Sia glass! I love glass!


Glass med så mycket jag fick plats med från buffén. Sås, sylt, rån, skumboll...


Kom hem och har hunnit packa hela förrådet nu på eftermiddagen, känns sååå bra att det är klart.

NU ska jag köra min avslappningscd, känns som om det behövs!

Hur hade ni det igår?


Kommentarer
Postat av: susanna

oh, the longest inlägg nånsin, i like!!



the party tält is the fantastic, and just think of all the nytta you will have of it in the future! "what would lisa do" is the very productive mantra indeed!



sorry laugh about aygo and bensinstopp, but sorry, still laugh everytime think about it, but the very nice försäkringbolag, som hittat indeed



2010-07-19 @ 10:28:16
Postat av: lisa

the very useful partytält for sure!



You might need to work on your behaving Nice, when comes to laugh about gasstop!



2010-07-20 @ 14:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0