krank

Usch vad det är tråkigt att vara sjuk! Jag gick hem från jobbet efter lunchen i måndags, var snuvig och hade liksom bomull i huvudet.



Då trodde jag nog att jag skulle komma tillbaks dagen därpå, men icke, jag blev bara sämre. Min egen, högst ovetenskapliga, diagnos, är lindrig svininfluensa. Lindrig eftersom jag är vaccinerad. (Men risken att man får den ändå är tydligen 20 %, fast oftast lindrigare då). Jag har lite feber och är orkeslös i allmänhet, snuvig och hostig. Har mest suttit i soffan och tittat på dåliga serier (och en del bra, men nu är min Gilmore Girls box slut) och stickat. Det har sannerligen gått framåt på tröjfronten, men jag hade alla gånger föredragit att vara frisk!

Allra mest hade jag velat vara frisk idag, Magnus har planerat för hemlig resa idag. Men det (vad det nu är) fick vi ställa in. Så tråkigt!

Nu hoppas jag att jag är bättre tills på måndag, annars måste jag gå till doktorn och få ett sjukintyg, man får ju inte vara borta från jobbet mer än 7 dagar utan läkarintyg. Det verkar otroligt jobbigt!


Riktigt roligt är däremot OS-silvret, heja Anna Haag!!



Synd att OS inte går dagtid så här i sjuktider, men kanske lite tur också. Finns en risk att mina kollegor hade tyckt att jag blev sjuk lite väl lägligt om det hade varit OS hela dagarna...


Kommentarer
Postat av: susanna

usch din stackare, krya på dig!

2010-02-20 @ 12:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0