headhunter

Äntligen på jobbet, värst vad jag har blivit morgontrött! Jag var rätt pigg ett tag efter jul, men nu verkar det som om julvilan slutat verka.

Vilken dag vi verkar få här på västkusten! En sån där dag när man inte alls ska sitta inne och jobba, utan snarare gå på en lång skidtur på fjället... bortsett från att vi inte har några fjäll här direkt... men en lång skidtur i solskenet på golfbanan!

För att återknyta till rubriken, igår ringde det en headhunter till mig, han frågade om jag möjligen var intresserad av att bli chef för en lantmäterigrupp inne i Göteborg. Bara så där, som en blixt från klar himmel! Det vill jag ju nu inte bli, men det känns ändå väldigt roligt att ngn har tipsat om att jag kanske skulle vara lämplig. Vem som föreslog mig ville han inte säga. Jag frågade om han möjligen hade något jobb i Borås eller Jönköping, han bläddrade lite i sina papper och frågade efter en stund "Är du bra på mekanik?" (Det är jag inte!!)

Dags att jobba!

Kommentarer
Postat av: susanna

äsch, du kan väl bli! (bra på mekanik alltså, tänk på att å nästan fick jobb som mekanikkontrollant på kärnkraftverk, allt går att lära sig!)

2010-02-10 @ 10:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0