utomhusklättring

bistaberget i nyköping
igår klättrade jag utomhus för första gången, så spännade! Men även så väldigt väldigt svårt, kom ingenstans, kände mig som ett levande frågetecken, gled, hasade, eller stod helt enkelt helt still, och kom varken upp eller ned. Till slut, efter att ha kämpat större delen av dagen, lyckades jag ta mig upp för leden på bilden (som heter något så fult som silverpillan), så glad och nöjd trots allt. Försökte sedan lite på en annan led men gav upp ganska snabbt, kallt, blött och eländigt. Förflyttade mig till vårat fikabord istället och drack up det sista kaffet. Men nöjd med att en led gick i alla fall, och det var ju första gången trots allt, inte helt lätt att ställa om från inomhus.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Herregud!! Har du klättrat upp där?? Det ser ju alldeles lodrätt ut! Imponerad!

2010-04-26 @ 14:36:23
Postat av: Magnus

Ohh, you are the Cliffhanger!

2010-04-26 @ 15:10:39
Postat av: susanna

yes, the cliffhanger indeed, hopefully not the cliff-faller



thank you flisa, you are very kind, men inte rakt upp, längs med sprickan liksom

2010-04-26 @ 16:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0