oildisaster och snälla föräldrar

Kom just till jobbet, har varit på pilates, väldigt skönt! Men dagen började riktigt dåligt med att min matlåda (oljig grekisk sallad) läckte olja i min handväska, darn darn darn! Hällde ut alla attiraljer och proppade den full med hushållspapper, hoppas den överlever!

Vad gäller snälla föräldrar är storyn följande:

Min fd. kollega Maja, som jobbar på kommunen nuförtiden, skulle gått på ett sammanträde jag hade i måndgas kväll. Under måndagen visade det sig dock att hennes son, Pontus, som gör en utbytestermin i Grenoble (!) hade fastnat i Sverige pga askan.

Han hade varit o hälsat på ngn i Sthlm och kom inte tillbaks till Frankrike, passade därför på att besöka föräldrarna, och Maja prioriterade förstås middag med honom framför sammanträde.

Nu till den snälla delen, eftersom det inte gick ngr flyg var ju Pontus som sagt fast, så vad gör man, jo, man frågar förstås (?) sina föräldrar om de kan tänka sig att skjutsa. Och det kunde de! helt galet! Maja och hennes man skutsade alltså ner sin son till Grenoble, tog en Pizza och åkte hem igen.


Kommentarer
Postat av: susanna

erik berättade att han sprungit på en gammal bekant i grenoble som var där som utbytesstudent, same person? or maybe the bunch of swedish exchange students in grenoble? väldigt snälla föräldrar i vilket fall, kära nån.

2010-04-23 @ 10:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0