hälsningar från london

hello from london!
har hemskt trevligt i london trots smärre brister i boende och diverse åkommor, har haft en rolig om än slitsam påsk, varit ute torsdag, fredag, lördag, söndag - är lite vimmelkantig. Förutom med sara och virginia har vi varit ute med en man som vi träffade sist jag var här och några av hans kompisar. I söndags bjöd de till och med mig och åsa på påskmiddag, väldigt helylle (ganska iaf) och trevligt, förutom att vi fick en smärre chock när det efter tre dagars umgänge framkom att en av dem var svensk! Lätt stressat till när kugghjulen snurrade för fullt hos mig och åsa för att komma på vad vi sagt för dumt i tron att ingen förstod..
Är nu på bl (british library såklart), mötet med min handledare förra veckan gick ganska bra tror jag, vilket innebär att han verkar nöjd och att jag vet vad jag ska göra. Ikväll ska jag och åsa gå och simma med syfte att använda bastun för att lagra värme (värmen är trasig hemma hos åsa som ni kanske har hört, så hemskt kallt) och duscha (varmvattnet är också trasigt).
å, virginia och sara på marknad

Kommentarer
Postat av: lisa

åh så roligt med ett inlägg, och med bilder!! Och väldigt vad ni är duktiga på att gå ut, jag är imponerad.



Senaste nytt om huset: cirka 15 intressenter hittills (hu!). Vi ska titta på lördag 14:00. Mäklaren räknar med ett pris runt 1 000 000 kr. Radonmätning ej utförd, brunnen grävd ej djupborrad. Går att ta vatten från dammen för att vattna växthuset. Muraren har inga anmärkningar på murstocken. (som ni förstår har jag inte enbart ägnat mig åt jobb idag:)

2010-04-06 @ 15:31:10
Postat av: lisa

vem är virginia?

2010-04-06 @ 15:32:15
Postat av: susanna

oh, spännande med nyheter, 15 to go (tänker mig att vi kan räkna ned allteftersom de försvinner). Hoppas radonmätning går ok, när ska den utföras? oc vad innebär det tt brunnen är grävd men ej djupborrad?

2010-04-06 @ 16:18:23
Postat av: Lisa

ja, det är ju jätte bra med nedräkning! Det tycker jag också att vi kör på!



Det blir nog ingen radonmätning innan vi eventuellt köper, vi får helt enkelt hoppas att det är ok. Kanske att vi kan få med i ett eventuellt kontrakt att säljaren ska betala för en ev sanering, om det nu behövs. Att brunnen inte är djupborrad innebär att den inte är så djup, men de säger att de aldrig haft problem med vattentillgången.

2010-04-06 @ 16:55:29
Postat av: susanna

aha, jag förstår, ingenting som inte kan ordnas med andra ord

2010-04-06 @ 17:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0