gardin(er)

Jag tror jag har berättat tidigare att vi har beställt nya fina gardiner till vardagsrummet nu inför flytten. Igår kom de äntligen, jag blev jätte glad och de var precis så fina som jag tänkt mig! Men, tyvärr hade jag bara beställt en. Jag antog av någon anledning att gardiner säljs i par... men så är det uppenbarligen inte. Gissa om jag blev snopen när jag packade upp paketet och det bara låg en gardin i det. Men jag satte iallafall upp den (fick plocka fram min IKEA-symaskin och sy upp den, det var roligt) och det blev faktist superfint.

Som tur var hade de samma modell och färg på en inredningsaffär här i Kungsbacka, så idag på lunchen har jag varit och köpt mig en till. Men lärdomen av det hela är att gardiner inte säljs i par. Åtminstone inte dyrare och "finare" varianter.

Ikväll ska M och jag åka till Trollhättan med två av mina kollegor och deras sambos. En fjärde kollega till oss, Jeanette, är med i Tolvskillingsoperan som de sätter upp där. Det ska bli roligt, och ännu roligare att titta på huset i Humla imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0