Tornbygge

Här kommer ett litet gästspel på bloggen. Lisa ligger nämligen i badet och valde därför att anlita mig för att rapportera om den gågna helgen.

Mor och far är på turné i västsverige, med stopp i bl.a. Kungsbacka och Humla. I söndags var jag med pappa på Finnkampen, väldigt spännande. Nisses kollega B var där och jobbade för övrigt.

Musse spänstar över bocken. Tyvärr blev det däng av nån finnpajsare.

Musse spänstar över bocken. Tyvärr fick han däng av nån finnpajsare som tydligen också kunde springa.


I lördags morse var det dags att beträda humlaskogaran med vapen i hand för första gången. Regnet kom och gick vilket förmodligen gjorde att rådjuren mest låg och tryckte under något träd. Vi fick då inga djur inpå våra pass men mysigt var det ändå.

Idag byggde jag och pappa jakttorn med jaktledaren Anders. Eller rättare sagt, Anders byggde med viss hantlangning från mig och pappa. Nåja, jag fick slå i några spikar i alla fall vilket var synnerligen ansträngande för mina feta små akademikerhänder. Jag bedömmer att Anders spikade c:a fem gågner så snabbt som jag, hrmm...

Nästa helg ska kanske Lisa invigningsjaga i tornet. Hon funderar på att ha lite invigningsfest först med särskilt inbjudna älgar och rådjur som gäster. Vad tro ni hon ska bjuda på? Snittar? Nötter? Bubbel? Kanske nån drajja ifall gammeltjuren kommer förbi?



Diagonalerna sätts på plats.




Nyfikna svampplockare flockas runt bygget.

I övrigt kan vi rapportera att Ragnarajns (katt) har förstått att han är tam på riktigt. Detta kan ha att göra med intensivt fjäskande med finmat från husse och matte. Han är nämligen också nästan dubbel så stor som sina båda syskon (Ragnarsvaij och Mini). Någon magnusrullning har vi däremot inte sett än med det är nog bara en tidsfråga. När vi åkte tog han en eftermiddagslur i sin spiklåda (4-tums spik).

Ragnars mamma Tiger är alldeles fyrkantigt gravid och har börjat stöta bort Ragnar genom att fräsa åt dem så fort de vill gosa med sin mamma. Lite sorgligt men så går det väl till i kattvärlden.


 

Ragnarajns längs fram för 2,5 månad sedan. Numera något större.

Oj, vilken ära det var att gästblogga, är alldeles uppspelt! Ha en skön söndagskväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

trevligt med gästspel! förargligt med obalansen i spiktävlingen dock, vad tror du att anders tänkte egentligen? hem och öva helt enkelt.



roligt att höra att ragnarajns har blivit tam, men...ger ni ingen mat till ragnarsvaj och mini? inte snällt

2009-09-07 @ 09:04:19
Postat av: susanna

ovan från mig

2009-09-07 @ 09:05:07
Postat av: Magnus

Jag tror de också får mat, men Ragnarajns är kanske något mer på hugget när maten serveras.

2009-09-07 @ 10:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0