sticka

väldigt vad det är dålig fart här på bloggen. Nåväl, jag är ju inte bättre än någon annan. Här kommer ett inlägg som ska handla om stickning har jag tänkt.

Jag har en tröja liggande som är nääästan färdig. Det är nästan 2 år sedan jag stickade på den sist, och det saknas bara 1 ärm och lite till. Det dumma är att jag vet att jag hade några sorts specialgrejer för mig, förlängde, eller tog in eller vad det nu var. Lite dumt med tanke på att det är bra om den andra ärmen bli likadan som den första. Så jag har dragit mig för att ta tag i det. Men, som tur är är min mor ytterst stickkunnig, hon förbarmade sig över mig och har lovat sticka klart den. SÅ bra! Jag plockade fram den nu ikväll och såg att jag måste skaffa mer garn dock, hoppas hoppas de har kvar samma nyans så här två år senare.

Förutom att det förstås blir väldigt roligt att få färdigt den tröjan som legat i evigheter har jag ett nytt projekt på gång, men den känns fuskigt att börja på det innan jag är färdig med det förra. Jag vill sticka en pippi-tröja, tycker de är så fina!



Jag hittade ett mönster som ska bli så här, men jag tror jag vill göra den i samma färger som lilla tjejens, och med samma modell i halsen som hon har. Så är jag inne på massa specialgrejer igen då...

Vad tror ni om det?


Kommentarer
Postat av: ebba

Det kommer bli så fint! Men inte visste jag att du har dessa sticktalanger! Jag blir så imponerad. När jag skulle sticka en tröja blev jag aldrig klar... Det tog ca 4 år, sen gjorde jag det till en (ful men varm) väst. Den gav jag till en välgörenhetsbox med förhoppning att en frusen uteliggare skulle få nytta av den. Än så länge har jag dock inte sett den vandra ommkring på stan.

2009-09-10 @ 21:43:40
Postat av: lisa

Så väldigt snällt av dig ebba! Jag förstår om du spanar in uteliggarna lite extra nowadays.



Jag är mest bra på att sätta igång projekt dock, men nästa gång du ser susanna vandra runt i ett par overzise raggsockor kan du sända en tanke till mig.

2009-09-10 @ 22:29:56
Postat av: åsa

mor som är mycket stickkunnig i sanning, är pappas bröllopspresenttröja klar ännu?

2009-09-11 @ 08:30:34
Postat av: Lisa

äsch, nu tycker jag att du är lite hård. Den är nog visserligen inte klar, men tänk så mycket hon har hunnit med emellan, mössor i mängd bland annat.

2009-09-11 @ 09:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0