lever

har jag berättat om min nya hobby? att läsa veckobrev från mataffärer? varje måndag publicerar alla matkedjor ett nytt pdf dokument med veckans erbjudanden och varje söndagkväll sitter jag lika ängsligt och väntar på morgonen så jag kan bestämma vad som ska inhandlas under den kommande veckan. Den här måndagen stod valet mellan ica maxi (goudaost 29 kr/kg) och prisextra (lever 9 kr/kg, grisben 3 kr/kg)
valet föll på prisextra eftersom lever trots allt är väldigt nyttigt. När jag ändå var där passade jag på att inhandla grisbenen oxå, det är så svårt att motstå något för 3 kr per kg! Vet inte riktigt hur jag ska handskas med dem.
Men iaf så var levern ett riktigt kap, har inte ätit annat än levergryta i två dagar och jag känner järnet rusa runt i mina kapillärer, något för dig schwester? har ni prisextra i kungsbacka?

Kommentarer
Postat av: susanna

lever morgon middag kväll, med sås gjord på enbart vispgrädde, jättegott!

2009-09-11 @ 09:00:54
Postat av: lisa

och jag som trodde att valet var enkelt för dig, efetersom du inte tycker om lever. Men ack vad jag bedrog mig, jag borde ju förstått att prisvärdhet går före smak.



Kan du inte göra sweinshaxe av grisbenen?



Simon meddelar för övrigt att det är kutym även i England att företaget betalar biljett om de flyger över ngn för intervju.

2009-09-11 @ 09:01:07
Postat av: åsa

det är inte lägg dessvärre, utan just ben.



jag har väl aldrig tyckt illa om lever...?



eventuellt verkar det som om de kommer betala, de ville veta vad mina olika alternativ kostade iaf....

2009-09-11 @ 11:53:15
Postat av: Ebba

Är inte grisben sånt man ger till hundar att gnaga på för att stärka deras tänder...? De kanske säljer grisben för att stärka även mänskliga tänder eller så är det en trend kopplad till dagens vampyrhysteri...?

2009-09-11 @ 13:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0