tjuvar och banditer

Idag har vi, jag och kollega Fredrik, blivit rånade, fy sjutton!

Vi var ute och mätte, bara lite utanför Kungsbacka, utmed motorvägen. Bilen stod parkerad på en åker och vi rörde oss runt omkring den. En av gränserna som skulle mätas forsatte en bit upp i skogen och vi traskade upp båda två. Var borta runt 15 minuter. Efter ett tag gick Fredrik tillbaks för att hämta en yxa, jag stod kvar och forsatte min kamp med GPS:en, mitt ute i skogen. Efter ett tag ringde Fredrik, när han kommit tillbaks till bilen var den upp och nervänd, de hade rotat igenom hela bilen, på den kvarten vi var borta. Så fräckt!

Som tur var hade de inte fattat att totalstationen är värd en kvarts miljon, utan bara snott en gammal borrmaskin som är värdelös utan laddare och nycklar + besinkort. Ialla nog iofs. (inte minst med krångel av all nyckelbyten)

Jag blev hemskt nervös där jag stod mitt i skogen bland tjuvar och banditer alldeles ensam. En ny känsla, jag tror aldrig jag har varit rädd ute i skogen förut. Det styrker i sanning min tes om att dessa stadsnära skogar inte är något att ha!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Ojdå, ingen rolig dag... Och så konstigt! Jag är förstår delar din uppfattning om stadsnära skogar- livfarliga! Idag mötte jag och en av min pojkar en livsfarlig hund mitt uti i ingenstans. Den såg ut som att den skulle mörda sin husse och sen ta oss till dessert. Som tur var klarade vi oss alla tre.



Lisa, blir det bra om vi kommer 18.30- 19.00 tiden på lördag? Båda jag och Hawk har lite att fixa på dagen. Jag skall göra klart tentan och han skulle visst jobba lite. Så att Anitra Steen inte blir arg. Det är ju numera Håkans bästis.

2009-10-29 @ 17:09:36
Postat av: lisa

det blir perfekt ebba, jag har sagt 19 till övriga.

2009-10-29 @ 17:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0