min första älg


Jag är fortfarande chockad, trodde verkligen inte att jag skulle skjuta en älg min tredje älgjaktsdag! Men här är vi på bild, jag, Gösta och älgen. Gösta var så duktig och spårade älgen genom skogen, hans husse, och tillika jaktledaren, rapporterade kontinuerligt på radion åt vilket håll de var på väg (vårat). Ändå blev jag väldigt förvånad när den stackaren kom springande på tre ben sådär 80 meter ovanför mig i backen. Eftersom det var tillsagt att vi skulle skjuta även om inte vinkeln var bra, med tanke på att den bara hade tre fungerande ben, sköt jag när jag hade den i kikarsiktet, trots att den sprang och trots att det var massa träd i skogen! Och tänk, jag träffade så bra att den ramlade på en gång! En hel del tur skulle jag tro!



Kommentarer
Postat av: åsa

i sanning inte illa!!!

fick du något kött?

idag har jag en ledig kväll från lägenhetsletandet (har bara tittat på en, och där fick jag inte ha min fränd (eller någon annan heller förmodligen (hoppas hon inte har något personligt mot susanna), men hon kommer förmodeligen vara här mest frekvent) på besök, hmpf så den gick bort) och känner mig allmänt uppgiven, om tre dagar kommer jag vara bostadslös och inte ett ledigt rum i sikte.

2009-10-15 @ 20:53:21
Postat av: Anonym

så duktig!

2009-10-15 @ 21:43:37
Postat av: Lisa

Men åsa, den lägenheten hos din kollegas kompis då?

2009-10-16 @ 08:58:09
Postat av: ebba

Stackars älgen!!! Men duktigt Lisa!

2009-10-16 @ 12:24:50
Postat av: ebba

Åsa, jag har mailat till Carol för att höra om hon vet om något ställe att bo. Jag vet att de har en hel del släkt i London så det kanske går att finna något genom dem. Får se om hon kan hjälpa till.

2009-10-16 @ 12:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0