Winnerbäck och ny aygo

Vilken trevlig helg vi har haft! Visserligen blev jag hemskt förkyld på köpet, men det var det värt. (Kan tänkas att jag faktist inte skulle ha spinnat i fredags, ont i halsen som jag hade, hade möjligen mått bättre idag om jag låtit bli, men jag ville ju så gärna.) Idag sitter jag och hostar framför datorn hemma, mao inte på jobbet. 

Hur som helst, i lördags kväll hade vi vår allahelgonatillställning med mycket trevliga gäster. Bjöd på älgfransyska från egenskjuten älg, så konstigt! Magnus lagade sin goda risotto, och jag tror alla belv mätta och nöjda. Även Ebba som slapp äta älg, hon fick kycklingspett. Igår när jag träffade Jonas muttrade han något om fördärvet med att blanda rödvin med annan sprit, det tycker jag var ett gott betyg på att det var en bra fest! :)



Dukat och klart, bara gästerna saknas

M och jag pratade lite lätt i lördags om att det kanske vore bra att ha en bil med anti-spinn funktion och tänkte att vi skulle kunna åka och ta en titt på söndagen. Sagt och gjort, när söndagen kom, och vi piggnat till skapligt (som sagt fördärvet av att blanda rödvin med GT) körde vi iväg till Toyota. När vi åkte därifrån hade vi köpt en ny bil! Så tokigt! En ny bättre aygo med anti-spinn, bättre dämpning och snålare motor... Jag vill tro att det lönar sig i längden att byta bil ofta snarare än att köra slut på den man har. Och så slipper man ju sånt tjafs som besiktning och vissa försäkringar när man har ny bil... Runt 12 november får vi hämta nya Aygo.





Jag tror att nya aygo har den här färgen... eller alternativt lite mörkare. Gråblå är den iallafall.


Ebba och Jonas hade den goda idén att ta med oss på Winnerbäck söndag kväll.



Igår kväll var vi alltså i Lisebergshallen och lyssnade på Lasse. Det var bäst när han körde sina gamla hits (antagligen eftersom jag inte är inlyssnad på hans nya) och då var det riktigt bra! Däremellan önskar jag att han hade strykit ngr låtar, men det kan bero på att jag hade lite svårt att andas pga snuva. Heja Lasse!

Kommentarer
Postat av: åsa

Inte illa att impulshandla en ny bil! Har nya aigo bara två dörrar undrar jag, det är en av aigos färdigheter tycker jag (en bland många) att man alltid glömmer bort att han har fyra dörrar och sen drabbas av positiv överraskning när man faktiskt tittar sig över axeln och ser att man har en alldeles egen dörr!

2009-11-02 @ 20:11:11
Postat av: åsa

är lite nervös över att bjuda susanna och hennes kollega på middag imorgon. tanken var att jag skulle städa (efter georges fest i fredags) men insåg att vi inte har några städattiraljer, och vår städerska kommer inte förrän på onsdag. Till råga på allt är varenda element i hela lägenheten täckt med herrkallsonger.



2009-11-02 @ 20:14:35
Postat av: lisa

oj, nej nej, helt missvisande bil, klart nya aygo också har fem dörrar! Jag tror Nisse och hennes kollega har överseende. Har nisse kommit än?

2009-11-02 @ 20:16:08
Postat av: susanna

oj oj oj, ny bil!! nästan så att den nyheten hade förtjänat större forum än bloggen, så roligt! ser ut att vara hemskt fin färg, och antispinn låter ju hemskt mycket bättre än spinn

2009-11-04 @ 11:55:48
Postat av: Ebba

Större forum än bloggen?! Vad skulle det vara+!

2009-11-05 @ 22:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0