novembertrött

Är du fortfarande inte trött på november Nisse? Jag har lite svårt att skilja på om jag är trött i allmänhet eller om det är just november som är skurken. Klart är iallafall att jag är just trött, fyyy så tråkigt det var att åka till Malmö i söndags kväll, det är min bestämda uppfattning att söndagskvällar ska tillbringas i soffan framför tv:n (eller möjligen på ICA-maxi) och defenitivit inte på ett tåg. Inte blev jag gladare när det gick åt skogen med löneförhandlingen, och dessutom regnade, gnäll gnäll!

Nu har jag gått och köpt mig ett paket pepparkakor för att förhoppningsvis muntra upp mig, när det nu inte verkar bli någon söderhavsresa får pepparkakorna funka som substitut.


Kommentarer
Postat av: susanna

jodå, lite trist är det väl, men är mer stressad än trött, eller, det hänger väl ihop..och håller helt med ang söndagkvällar, ska tillbringas i soffa med filt bok/bra tv-program, underställ, värmeljus (och nu på söndag även pepparkakor tror jag bestämt, blir inspirerad) samt på sistone det väldigt trevliga tillägget att viss person kommer på besök

2009-11-18 @ 12:12:15
Postat av: ebba

Söndagar skall ju avnjutas med Ensam mamma söker! Det vet vi ju alla, eller hur Lisa? Men flickor, flickor inte är det så trist med november. Det är mysigt!! En massa levande ljus och sånt. Själv skall jag sätta på mig en massa varma kläder och regnställ och gå ut och NJUTA av det ihållande spöregnet!

2009-11-18 @ 14:01:16
Postat av: Lisa

ja du har väl helt rätt inställning ebba. Ensam mamma söker väljer jag att inte kommentera :)

2009-11-18 @ 14:19:47
Postat av: susanna

exemplariskt ebba!

2009-11-18 @ 14:21:49
Postat av: susanna

men det är ju slut nu? drar gränsen vid repriser..

2009-11-18 @ 14:22:38
Postat av: ebba

Visst är Ensam mamma slut, men det öppnar enbart en ocean av nya möjligheter! Som att baka lite varje söndag eller läsa en god bok, blogga osv. Jag är inne nu från min blöta promenad. Lika skönt att komma in som det var att gå ut. Jag passade även på att göra en god gärning. Dvs jag gav bort en massa kläder som jag inte vill ha till stackars fattiga barn i afrika, eller nåt sånt.

2009-11-18 @ 15:02:33
Postat av: susanna

köpte du ekologiska pepparkakor, eller är det bara reklam?

2009-11-18 @ 15:32:24
Postat av: lisa

Jag köpte ekologiska pepparkakor, just de som är på bilden, väldigt goda!



2009-11-18 @ 20:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0