Vin hos Lisa

Tänk, nu blir ni allt förvånade! Förvånade över vad, tänker ni nu. Jo, det är inte Lisa som skriver! Va? vem kan det då vara? Jo, det är Ebba såklart. Lisa har under kvällen gjort tappra försök att dricka mig redlös (eller dränka mina sorger). Än så länge har hon lyckats ganska bra. Hursomhelst, så har vi ätit en magnifik purjolök- och ostsoppa samt druckit gott (och enligt Lisas arbetskamrater dyrt) vin.

Dagen på västkusten har spenderats i en datasal tillsammans med SSPS (om någon känner till det). Alltså tre timmars lång statistik övning. Med tanke på mina bristfälliga data- och mattekunskaper så var det inte direkt en klockren Ebbaövning. Men gick bra dock enkom för att min partner var om möjligt ännu mer inkompetent. Jag fick framstå som något av ett geni. Fast, vad annat kan man vänta sig av en blivande hacker?



Kommentarer
Postat av: susanna

vad roligt att du skiver ebba, jag blev så hemskt förvånad!

2009-03-06 @ 10:21:05
Postat av: Åsa

nu har det lossnat för dig!!!

2009-03-06 @ 11:02:10
Postat av: Ebba Bothén

Jag saknar er alla! Nästa gång vill jag också med till STora Staden. Nåväl, jag skall inte klaga på min kväll. Jag har ju jobbat och blivit lite rikare.



På väg hem från jobbet var det fullt med teens på spårvagnen. Var kommer alla ifrån? Och varför blir de så outhärdligt jobbiga på helgerna?! Hela vägen hem (ca 40 min) satt ett killgäng och lyssande på musik genom en mobil. Alltså 1) dålig ljudkvalitet 2) dålig musik 3)dåligt ljud och musik ackompanjerades av dessa konstiga ljud och uttryck som bara pojkar i den åldern kan yppa. Med andra ord: en lång resa hem! Är detta ett uttryck för en begynnade ålderskris...?

2009-03-06 @ 23:46:25
Postat av: Lisa

ja, kanske en ålderskris. Men jag har i så fall också drabbats, två kickerstjejer satt bredvid mig på bussen till Stockholm, det var väldigt nära att jag gick till handgripligheter för att få dem att sluta låta.



Nu ska vi ut på stan i Stora staden, med exklusiva Lidl som första mål (gissa vem som bestämt att vi ska handla där... det är inte jag, och inte M)

2009-03-07 @ 11:39:34
Postat av: åsa

tsss, ni är sådana snobbar!!!

2009-03-07 @ 11:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0