torsdag, snart lunch

de senaste två dagarna har jag som åsa nämnde umgåtts med min mor, eller min kollega barbro som hon också kallas, har varit trevligt, operan igår (Manon Lescaut av Puccini) var väldigt bra, förutom dödscenen som var lite lång.

idag är jag tillbaka på kth biblioteket, inte lika sömnig som igår - till slut var jag tvungen att ställa tre stolar på rad och ta en tupplur, men for upp som ett skott när chatrine kom. Vill ju inte göra ett dåligt intryck.

Bättre idag alltså, läser lite medan jag väntar på att det ska bli lunchdags, tänkte nämligen ta med mig mina två smörgåsar och mina två termosar ut och sätta mig på en gräsplätt (med termobyxor på, man vill ju inte bli förkyld) - det är nämligen strålande sol från en klarblå himmel i stockholm idag, supernice.

ska sedan plugga hårt (jag ska!) hela eftermiddagen och ser sedan fram emot en pinsam timme (längre tid än så borde det väl inte ta) med tidigare nämnd hudvårdsperson och sedan en lugn och trevlig kväll då jag och å kan återuppta kontakten över en tallrik vitkål. Också supernice.

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

Susanna! Efter EN DAG med min uppsats förefaller det helt omöjligt att någonsin vilja doktorera!! Det är så beundransvärt att någon vill göra det. Denna självbehärskning som krävs verkar jag ha fullständig avsaknad av... Nåväl, jag har ju andra goda sidor. Hoppas jag iaf...



Som ni förstår så har jag haft en oproduktiv dag. Jag har sökt litteratur, läst utredningar, sökt lite mer, läst lite till. Trots det så känns det inte som att jag har presterat något. Och all information! Hur skall jag kunna bringa rätsida i allt det här? Jag har blivit utbränd vid blott tanken på att börja strukturera detta kaos.



Just nu skriker två tröttagrannbarn. Usch, vad barnskrik är påfrestande! Tror ni att vi lät lika jobbiga när vi var små? Inte Susanna förstås, eftersom hon inte lät alls.



2009-03-26 @ 16:32:27
Postat av: lisa

hihi, näe, inte susanna förstås! Knappast vi andra heller tror jag, känner på mig att vi uppträde alldeles prickfritt (dvs inget skrikande i onödan, inga slagsmål med syskon etc) när vi var kids

2009-03-26 @ 17:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0