söndag eftermiddag

hurra för vasaloppet, så hemskt roligt och rafflande det var, jag var faktiskt uppe i ottan och tittade nästan från start, blir lika sugen på att flytta norrut varje år. Lika sugen blev jag (och resten av stockholm) på att träna själv, så trotsade åsas högljudda fnysande och grymtande och gav mig ut på isbanorna i hagaparken, vackert väder men ack så erbarmligt underlag. Bra känns det i alla fall att ha varit ute och tränat!

Nu är det plugg som gäller och om ett par timmar Brynzové haluaky till gemensam söndagmiddag.

L&M - vill ni ta med er träningskläder till helgen? Verkar vara ett väldigt trevligt träningscentrum i Ursvik, har ni varit där? bastun framför allt lät lockande?

Fortsatt trevligt i Hedemora?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja så väldigt roligt med vasaloppet! Vi är hemma igen, efter en lååång tågresa, hu!



Vi har varit i ursvik och åkt skidor, du var ju med mig där nisse! (det var då jag inte kunde sluta skratta! :)



Jag tar gärna med träningskläder, men jag vet inte om det finns tid att åka iväg? vi stannar ju så hemskt kort tid :( Kanske en sväng i haga och sen lite pilates?

2009-03-01 @ 21:23:47
Postat av: susanna

jaha, är det där! det var ju väldigt fint, och många underhållande figurer i skogarna =) men lite ont om tid kanske, haga och pilates låter väl alldeles utmäkt!

2009-03-02 @ 08:24:31
Postat av: Ebba Bothén

Usch vad tränings- och dietnördiga ni har blivit! ;) Själv håller jag på att förkovra mig i hur man blir en hacker. Jag har hittat en bra sida som jag lusläser. Ni skall få ta del av några guldkorn som jag har tagit till mitt hjärta.



"Hackers är naturligt mot auktoritär makt. (...) Den auktoritära attityden måste därför bekämpas varthän den påträffas, annars kommer den att krossa dig och andra hackers." Kan man annat än att hålla med?!



"För att bli en hacker måste du utveckla vissa attityder, men att ta till sig en attityd räcker inte för att göra dig till hacker. Att bli en hacker kräver intelligens, övning, engagemang och hårt arbete." Hur svårt kan det vara?



"Hackers låter inte tillgjorda person slösa bort deras tid." Helt rätt! Precis vad jag alltid tyckt.



"Hacker-kulturen har inte precis några ledare, men den har hjältar och stam-äldste och historiker och talesmän. När du har varit i skyttegravarna tillräckligt länge kan du växa till att bli en av dem." Mitt mål!





2009-03-02 @ 22:27:29
Postat av: Håkan

You go Ebba!

Hur går det förresten med dossiern om C Hägg? Har han rent mjöl i påsen? I vino veritas, som det heter.

2009-03-02 @ 23:16:51
Postat av: Håkan

You go Ebba!

Hur går det förresten med dossiern om C Hägg? Har han rent mjöl i påsen? I vino veritas, som det heter.

2009-03-02 @ 23:18:49
Postat av: Lisa

Ja, heja Ebba! Det låter ju som om du är född hacker, och tänk, jag som trodde att det hade att göra med att bryta sig in i andras datorer.

2009-03-03 @ 08:24:37
Postat av: susanna

det låter ju superbra ebba, ett ytterst hedervärt yrke!

2009-03-03 @ 09:27:56
Postat av: Ebba Bothén

Javisst verkar jag som klippt och skuren till att bli hacker! Vem kunde ana att min karriär skulle ta denna oväntade vändning. Guds vägar äro outgrundliga.

2009-03-03 @ 16:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0