sjuk

igår när jag kom hem  efter konserten trodde jag att jag fått influensan, minst. Jag hade jätte ont i hela kroppen, huvud, nacke, vader, ja överallt, och hade feber. Idag mår jag bättre som tur är, Tror helt enkelt att kombinationen förkylning, spin-puls och en halv flaska vin ovanpå det (innan flamingokvintetten i går) inte var riktigt hälsosam.
 
Förutom att jag mest satt och vred mig och försökte ignorera min muskelvärk och bultande huvud den sista "halvleken" av konserten var det dock en väldigt trevlig kväll. Först var vi här hemma i lägenheten, drack lite vin, som sagt, åt lasange och brownies. Jag gjorde kaffe efter bästa förmåga till alla som ville ha, typiskt att inte M är hemma när man som  bäst behöver honom. Det är ju ha som kan hantera maskinen!

Sedan gick vi till teatern, jag blev intervjuad av lokaltidningen som tyckte jag skilde mig från mängden, och undrade vad jag gjorde där. Jag förstår vad de menar, jag var nog nästan den enda som inte hade grått hår.


Här är de, det är Douglas, Gunillas sambo, som står längst till höger.

Varje bandmedlem hade tydligen två gratisbiljetter, Gunilla fick förstås Douglas ena, och jag fick den andra. Gunilla tyckte jag var värd den eftersom jag hade fixat mat, så hemskt snällt.
 
Så vi två satt högst upp, på samma rad som de andra nära sörjande. Några stolar bort satt till exempel Casper. Jag blev kanske en liten aning starstruck, men tänke mest av någon anledning på Anna. (Ni vet Casper Jarnebrink, i Arvingarna, hans pappa Dennis spelar ju i Kvintetten. Kände att jag behövde förklara det, ni kanske inte har lika bra koll på dansbandsvärlden som jag)

Jag kände igen två låtar, "16 år idag" och "lata dagar med dig". Men på det hela taget, bortsett från att jag blev sjuk som sagt, var det riktigt trevligt.

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

Då kan vi alltså förvänta oss lite musik från gårdagen under bröllopet? Hellre det än salsa! Jag är hopplöst dålig på lationmoves... Ikväll är det hur som helst ännu en lektion.

2009-03-18 @ 14:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0