näe

nu måste det allt  vara dags för ett nytt inlägg. Jag har läst Nisses, visserligen väldigt fina, inlägg från i förrgår många gånger nu. Och verkar det vara fler som gjort med tanke på mängden kommentarer!

Jag sitter på jobbet och väntar på att klockan ska bli lite mer så det är lönt att åka till spinningen... Om jag nu får plats, än så länge är jag reserv, men varenda gång hittils har det inte varit några problem när det väl kommer till kritan.

Igår höll jag sammanträde igen, den här gången var de som tur var snälla och vänligt inställda. Tur det, för jag sa i bilen på vägen dit till Fredrik att "jag skulle bli så ledsen om de var arga på mig nu igen". Fredrik menade att jag kanske valt fel jobb.

Hur som helst, enda gången jag undrade vad i hela friden de hade för sig var när jag pratat i sisådär tre minuter, och två av farbröderna närmast plöstligt började viska med varandra. Efter en stund reste sig den ena upp och började gå runt bordet, ut i köket. Som ni kanske förstår kom jag av mig lite.... mitt i min oerhört intressanta utläggning om anläggningslagen (vet inte säkert om någon beklagade det så värst mycket). Hur som helst var både jag, och fick jag veta efteråt, min kollega väldigt nära att fråga vad de sysslade med egentligen. Det visade sig dock att de hade väldigt trevliga intentioner, nämligen att hämta kaffe och bullar till oss. :) Eftersom alla var överens, och det vad vi kunde bedöma inte fanns risk att någon skulle uppfatta det som muta tackade vi förstås ja. Mer bullar åt Lantmätarna!

För övrigt börjar jag eventuellt göra mig ett namn i stadshuset här i kommunen, jag har beslutat mot byggnadsnämndens mening i ett ärende, och idag sa de till mig "att de aldrig varit med om att någon gått emot dem så kraftfullt". Jag vet inte jag om det är bra eller dåligt, men jag känner mig ganska tuff, och lite modig! :)

Snart dags att träna nu!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Och jag ska åka hem och fortsätta med mina åtaganden som hemmaman (=matlagning)!

2009-03-03 @ 17:31:42
Postat av: Ebba Bothén

Man kan säga att ni är ett ypperligt par ifråga den rörande jämställdhetsdebatten. Bara inte Magnus känner sig förtryckt...

2009-03-03 @ 17:43:15
Postat av: susanna

bra jobbat lisa, jag tycker att du är stentuff!



hur gick det med spinningen?



när kommer ni?

2009-03-04 @ 08:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0