mitt i matlagningen

Jag håller just på att laga korv stroganoff, den står och puttrar ihop på spisen. Magnus river morötter tills salladen som jag bestämt hävdar att vi behöver. Tror egentligen han tycker det går lika bra utan, män!

Om ni undrar går min konstiga förkylning upp och ner, i går kväll och imorses var jag helt matt, nu (peppar peppar) är jag vrålhungig men i övrigt pigg. Men det blir ingen träning än på några dagar... så hemskt bittert, är rädd att ni alldeles tränar ifrån mig i Sthlm!

(nu har han börjat riva äpplet, rivljudet ändrades!)


korv stroganoff

Hm... annars har jag mest jobbat idag, bråkat med kommunen igen och så har jag grejat med min och Ms hemliga utflykt som jag planerar till september. Ja, den är hemlig för honom alltså, jag vet ju såklart vad vi ska göra. :)

Stroganoffen kallar!

Kommentarer
Postat av: åsa

åh korv stroganoff, nu blev jag sugen!

Har just ätit den sista av min vitkål, känns lite vemodigt... :( ojoj, ett drama utspelade sig just under mitt täcke, brady var ej att finna, susanna blev hysterisk, men hon har nu lugnat sig då han låg i fotöljen.

2009-03-26 @ 21:37:34
Postat av: Ebba Bothén

Jag förstår Susannas hysteri. Tänk när Björn fick för sig att Sälis skulle sova i sopnedkastet. Inte undra på att det förhållandet tog slut!!

2009-03-26 @ 23:15:43
Postat av: susanna

kan meddela att mitt plötsliga behov av brady berodde på ett behov av extra stadig kudde, har nämligen efter mycket eftertanke avlägsnat min stora kudde från huvudände, dels för att den gjorde att jag sov med huvudet i 90 graders vinkel, dels för tt den tog så mycket plats att sängen tog slut lite ovanför knäna och större delen av mina ben således hängde utanfr nä jag sov. kändes konstigt. nu har jag alltså tagit bort den och hela jag får plats i sängen igen, men, ibland behöver man ju en extra kudde när man ska läsa, för detta ändamål är brady perfekt - därav hysterin.



och, jag blev också hemskt sugen på korv stroganoff, och för att lugna dig lite håller vi på att vila oss i form för tillfället.

2009-03-27 @ 09:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0