lördag 19.36

butternut squash heter det! vi gjorde soppan idag och den blev jättegod, med vitlök och kanel. Har även gjort egen müsli idag, med nötter, russin, honung, sirap och massa socker, tror det blev väldigt gott. det är ingen hejd på hur husliga vi har blivit.

har varit hos min farbror och faster idag och fikat förre våran maxi-tripp, åsa hamnade i extas när vi kom dit och började hyperventilera. Jag förstod inte riktig men är mycket nöjd med att jag hittade en camembert för 7.45. Felmärkt och jag kanske borde sagt till, men ica har faktiskt mycket mera pengar än vad jag har.

och, oh! jag har fått en lampa!! Av bengt och brittis, som min farmor har gjort, hon var porslinsmålare (vet ej om det var ett heltidsyrke, men hon var i alla fall väldigt duktig). Hon har både målat foten och sytt och broderat skärmen, den är jättefin!

nu ska vi strax gå ut (som tur är, annars hade vi väl tillbringat hela kvällen med att baka). Ska till något ställe på söder, kommer inte ihåg vart, för att som sagt fira saras födelsedag, roligt!

Kommentarer
Postat av: lisa

ja så hemskt husliga ni har blivit! Kan man kanske få se ett kort på lampan?

2009-03-28 @ 23:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0