its airborn

Ja, det vet jag ju förstås inte om det är, men det låter ganska coolt. I vilket fall som helst smittar det uppenbarligen, vi måste fått med oss det hem från Stockholm i helgen, hos Magnus bröt det ut igår kväll. Jag pratar förstås om vanan att gå runt i underställ i synnerhet, och långkalsonger i allmänhet.

Tror mig veta att fenomenet dök upp för sisådär fem år sedan hos en Åsa Elisabeth, hon har sedan vidareutvecklat trenden att bära underställ som kläder till att även bära dem på offentliga platser, såsom i skolan. Tror (och hoppas) dock att det offentligt endast rör sig om överdelar, även om jag blev tveksam i helgen då hon mötte mig i porten i y-front långkalsonger.

Susanna tycks ha tagit till sig just den delen, den nedre. Ofta syns hon gå runt i sina vackra rosa långkalsonger. Än så länge sker det dock under ordnade former inom hemmets fyra väggar mig veterligen.

Eftersom jag är relativt initierad i klädkoden på Körsbärsvägen 5 hade jag naturligtvis med mig ett underställ i helgen, som jag bytte om till så fort tillfälle bjöds. Dock endast tröjan, det tycks finnas något typ av underliggande motstånd hos mig att gå runt i långkalsonger bland folk... Jag räknar dock kallt med att även jag snart kommer att ha passerat den spärren, så som jag sett så många andra i min omgivning göra, nu senast Magnus. Igår kväll vandrade han runt i lägenheten, med ett leende på läpparna, iklädd t-shirt och.... ja, just det, långkalsonger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0