fredag morgon

oj vad den här veckan har flugit förbi, tänk att det redan är fredag igen. Känns dock inte riktigt som vanligt med tanke på att vi ska tävla im orgon, jag bävar...men vi ska ta en promenad idag jag och åsa där hon ska visa mig lite på kartan. Hoppas att det hjälper..?

trevlig middag igår hos martin, blev dock inga mord i midsumer eftersom det inte blev bara jag oh martin utan även mattias och dan. De kommer allihop från arvika och har känt varandra i hundra år, eller, hm, kasnke inte i hundra år förresten, tror de lärde känna varandra på arvikafestivalen (de jobbade där allihop, martin har varit ekonomiansvarig för festivalen i x antal år). Hur som helst, blev lite nervös och hängde inte riktigt med i alla arvikareferenser, men det var trevligt ändå.

idag är jag tillbaka på kth biblioteket och gör mig redo för en lång och förhoppningsvis produktiv dag. Vad gör ni?



dessutom har något mycket traumatiskt inträffat, den 22 januari 2009 lämnade Mick Harvey the Bad Seeds. jag visste inte om det här förrän igår. helt ofattbart, mick har varit med från början, ändå från tiden innan det ens fanns ett band och han och nick tjuvrökte bakom något garage i Warracknabeal nio år gamla eller något sådant. jag vet inte vad jag ska tro? och hur ska det gå för nick utan mick? vad kan ha hänt? vill inte tro att det är sant, ett bad seeds utan mick harvey förefaller både omöjligt och ofattbart.



den otroligt begåvade mick, under åren har han spelat nästan alla instrument som finns i the bad seeds, har helt enkelt hoppat in och spelat, om inte det han egentligen ska, så det som den ordinarie har varit för full/påverkad av annat/sparkad ur bandet för att spela. när de först åkte till london, nick och hans gäng alltså, bodde alla utom mick i en smutsig liten lya utan möbler och i princip helt utan pengar, förutom till droger. Mick däremot, nykter och pålitlig, skaffade en ordentlig lägenhet och ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0