brownies och påskris


Alldeles strax ska vi åka från Humla, Magnus håller på att plocka ihop sina grejer, skjortor, kostym, finskor mm. Nu undrar ni allt vad i hela friden han behövt detta till i Humla va? (eller så undrar ni inte alls, eftersom ni vet hur stilig M brukar vara, bortsett från när han umgåtts för mycket med Åsa och Nisse och fallit offer för långkalsongbaskelusken)

Och nej, det var inte för att vi skulle träffa prästen som skall viga oss idag, och M ville göra ett gott intryck. Jag vet inte riktigt vad vi gjorde för intryck, vi, mamma, mormor, M och jag råkade nämligen sätta oss vid alldeles fel tillfälle, vi skulle stått upp och sjungit halleluja-sången en gång till innan det var dags att sitta ner, men förargligt nog förståd vi inte alls det. Jag skyller på mormor, hon har ju gått i kyrkan hela sitt liv för sjutton, och borde väl veta att man ska sjunga halleluja sången två gånger innan man får sitta!? Hmfp... Åsa undrade när vi kom hem om vi riskerade att uteslutas ur kyrkan nu, men jag tror inte det är någon risk för det, som tur är! Undrar om vi i så fall snabbt kunde bytt religion till tex.... buddsim... just för att få gifta oss på ngt sätt menar jag! Undrar vad buddisterna har för vigselcermoni? Jag tror mig veta att vi har en trogen läsare som är näst intill färdig religionlärare, vet hon kanske?

Hur som helst, jag skrev ju egentligen om Magnus myckna packanden, hamnar bara på en massa sidospår hela tiden (och ändå har jag inte ens kommit fram till det jag skrev i rubriken ännu), jo, han ska åka direkt till Tyskland! Så spännande var det, ursäkta om jag byggde upp förväntningar på att det handlade om ngt roligare. Jag ska släppa av honom på Landvetter nu på vägen hem, därifrån flyger han till Leipzig, och är borta tills på onsdag. Själv ska jag passa på att roa mig med att baka brownies och göra lasange ikväll.

Drömbrownies

De här får det bli, visst ser de fantastiska ut, recept här http://www.tasteline.com/recept/Drombrownies

Jag ska ha afterwork för mina jobbarkompisar på tisdag nämligen, och tyckte det kunde vara bra mat att bjuda på. Inte nödvändigtsvis samtidigt dock, först lasange, och sedan brownies tror jag.

Och så till ett säkert vårtecken, idag har jag plockat påskris. Ska ta med det hem till Kungsbacka, tycker det är så fint!

Nu är M färdig, dags att åka!

Ebba, notera gärna att jag inte med ett ord nämnt träning! (beror sannolikt på att jag är förkyld, och hemskt irriterad över att inte kunna ägna mig åt motionshöjande aktiviteter (måste finnas en bättre synonym för träningen, men men, jag är lite stressad, M står och stampar) bättre att undvika att prata om det då.)

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

Det var ett osedvanligt trevligt inlägg! Hade allt, spänning, röd tråd, retoriska frågor och inte minst sin beskärda del av matprat!



Nu skall jag iväg och dansa bachata. Jag börjar bli riktigt slängd på det. Dessvärre är jag inte lika slängd i salsa. Den är inte så rolig som jag trodde. Det är så väldigt svårt!! Halva tiden står jag, dock i gott sällskap, och bara tittar förundrat på dessa osannolika moves. Jag kommer nog inte stå för salsaunderhållning på bröllopet, om ni hade hoppats på det.



På tal om bröllop. Idag blev jag bjuden på ännu ett! Det är en av mina jkpgvänner som gifter sig. (Inte Anna!. Väldigt roligt! Men jag känner ingen annan som skall gå. Med andra ord är det alltså nervöst!!!



2009-03-15 @ 18:21:10
Postat av: susanna

oj oj, m är så hemskt världsvan, dock tydligen inte så världsvan att han är till mycket nytta i halleluja-sammanhang..



stackare som är förkyld, om det känns bättre så kan jag meddela att jag inte har tränat något särskilt jag heller

2009-03-16 @ 08:49:11
Postat av: Lisa

han är sannaerligen inte till nytta i halleluja-sammanhang!

2009-03-16 @ 09:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0