aj aj

dock inte i hjärtat som tur är, men väl i armhålorna, vet inte vad jag har gjort. Såg inte på dem desperata igår men är ganska duktig på träningsfronten ändå (dock inte så duktig att jag går på pass kl 8 på morgonen, imponerad lisa!), vi (jag och å alltså, vilka annars?) var och simmade på lunchen igår och kände oss mycket duktiga.

Det var lite jobbigt på simhallen: en grupp om ca 50 (kan inte ha varit långt ifrån i alla fall) dagis/skolbarn (kan inte bedöma ålder) hade invaderat duschrummet samtidigt som vi var där. För att ta sig ut i själva simhallen ställdes de små flickorna upp i ett långt led som tog upp halva rummet. Stackars jag och å, perplexa och handfallna inför denna massgrupp av små människor, hamnade sist i ledet. Under marschen ut i simhallen stirrade de flickor som var sist i ledet (det vill säga framför mig och å) stint och storögt på åsa, viskade, stirrade, fnissade och stirrade lite till. Underligt men likväl hemskt underhållande och nästan värt hela invasionen.

Ännu underligare var dock att när alla dessa barn väl kommit in i simghallen dukade deras fröknar upp fika på ett av borden bredvid bassängen. Där satt sedan alla barn under hela tiden vi var kvar. Är det bara jag som tror att man går till simhallen för att....just det, bada.

Nu ska jag äta färdigt min lunch framför datorn bestående av smörgås med ost och leverpastej, gott bröd ni lämnade klvar l&m!

Ebba: förslag på sysselsättning - boka en biljett till stockholm kanske?

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

Jag hade ju funderingar på att komma till er denna hegen som kommer men å skall ju åka hem så då valde jag att hänga i Skövde ist (för att gå till tandläkaren). Dessvärre är varenda helg i mars bokade. Sen är det den stora operationen... Hjälp!



Har ni noterat att detta börjar bli allt mer en träningsblogg? Vad hände med alla andra roliga inlägg? De saknas av er trogna läsare.

2009-03-11 @ 12:26:15
Postat av: Lisa

var inte ledsen Ebba, alla kan inte vara lika flitiga som vi på att träna! :)

2009-03-11 @ 12:32:51
Postat av: Lisa

förresten Nisse, du har inte kopplat dina ömma armhålor till simningen?

2009-03-11 @ 12:40:48
Postat av: susanna

Ebba: ursäkta hysterin, borde kanske nämna lite andra saker, som att det är snöstorm här i stan för andra dagen i rad, och att åsa hade bakat tårta när jag kom hem igår!! onej, attans åsa som åker just den här helgen, hade varit så roligt!



jo du föstår flisa, jag har faktisk tänkt på det men det verkar ju lite underligt, simmar ju trots allt gasnka ofta nu och brukar inte få träningsvärk i armhålorna. en annan teori är dock att et beror på att vi trampade vatten i två minuter, då trycker mn ju liksom ner vattnet med armarna så det skulle kunna vara det.

2009-03-11 @ 12:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0