tisdag

ja som sagt, tisdag idag. Jag har inget särskilt att berätta, vad jag kan komma på. Är så väldigt seg, och hade hellre haft semester (surprise!).

Kanske några rader om vårt nya soffbord. M och jag var på shoppingtur i söndags, det primära målet vara att fixa ramar till bröllopsfotona, så vi började på gallerix, och fick bra hjälp av en expedit som verkade kompetent. Dessutom fick jag två (långa!) baslinen från Zara, jag har insett betydelsen av längden när jag såg Å:s rejäla linnen i fjällen.

Nåja, för att komma till sak, nästa mål var att handla mat, på ica maxi ute vid freeport, på vågen dit såg vi dock en handskriven skylt mot möbeloutlet. Det lät ju spännande så vi åkte dit, och det visade sig vara ett bra ställe med mycket fint till väldigt låga priser. Butiken hade bara ett stort fel, som fick både mig och Magnus att vilja springa därifrån, personalen. I synnerhet en expedit, herregud! Hon måste skrämma bort hälften av kunderna. Så här gick det till:

Exp.- Det här bordet är torrt, ni behöver olja in det
Jag- Jaha, vad ska man använda då?
E - Frågar du mig det? Jag vet inte!!
Jag- Hmmm, nähä, jag tänkte att du visste det eftersom du jobbar här (med kanske en aning sarkastisk röst)
E- Ja, jag hade nog tagit olivolja och liksom sprutat på (sarkasmen gick henne totalt förbi)
Jag - ??????

Ett annat av borden vi tittade på var lite skadat, då gick det till så här:

Jag - Det här bordet har ett jack, är priset reducerat då?
E- Men snälla du (med en röst som om hon talade till en 3-åring, mycket tydligt och långsamt) d e t  h ä r  ä r  e n  o u t l e t. Då får man räkna med att allt inte är perfekt. Vi har ju redan satt ner priserna 30- 70 % jämfört med i butik, vi kan inte sänka dem ytteliggare bara för att de har ett litet jack.

två minuter senare, ang. en hylla

E- Ja, den här kostar ju normalt 1500 här hos oss, men eftersom den har ett jack här har vi ju satt ner priset till hälften.

Gissa om jag gnisslade tänder av frustration!

Hur som helst var möblerna fina och vi åkte som sagt därifrån med ett nytt soffbord.

På tal om otrevliga expediter lade jag faktist mina varor på disken och gick i fredags när jag skulle handla gardiner här inne i stan, herregud vad de var ointresserade av att sälja. Jag blir verkligen irriterad på sånt...  Synd på gardinerna dock, de var fina.

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

hahha!



Lisa, du är så rolig! Jag kan se hela dramat framför mig! Tur att du träffade så otrevliga expediter så att du kan roa mig så!



Jag håller på att längta ihjäl mig efter Halmstad. Vi skall ha så underbart roligt!

2009-07-07 @ 10:03:08
Postat av: susanna

hahahaha, jag instämmer med ebba, jag kan precis höra er, så lustigt! Livar upp min dag!

2009-07-07 @ 11:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0