solsken och stenmurar

Här på västkusten skiner faktist solen, som omväxling. Jeanette, min trevliga kollega, och jag tänker ta chansen att åka ut på ett jobb i eftermiddag. Vi skall leta reda på ett förkommet gränsrör. Förhoppningsvis utan att ägarna är med, de vill visserligen oftast väl, men det kan sluta med irriterade miner och tandagnisslan hos LantmätareLisa. Förra veckan när jag var ute med Anna hade vi fem sakägare runt oss hela tiden, vi letade efter gamla dubbar i en stenmur.

Fastighetsägare.1. - Vad gör ni nu?

Jag- Vi letar efter en dubb.

Fast 2- Varför letar ni där.

Jag- Vi har mätt oss fram till att den ska vara ungefär här.

Fast 1- Jag tror ni ska leta där (annat ställe, 2 m. bort)

Anna- Vi har mätt oss till att den skall vara ungefär här, så vi är på rätt ställe.

Fast. 3 - Lantmätaren! Akta mina syrenbuskar! Hon den där (blänger på en annan tant) har tagit ner nästan hela vår häck

Jag- Ja, nu ligger ju häcken visserligen på hennes fastighet, så är ju hennes häck (helt onödig påoekande från mig, men jag blir så trött på gnälliga kärringar) 

Fast 2 - Lantmätaren, lyft på den stenen, jag tror den kan vara där under.

Anna- Som sagt ska den vara ungefär här, så det är ganska meningslöst att vi letar därborta

Fast 3 - Ni ska väl lägga tillbaks de där stenarna som ni slänger på min fastighet

Jag - Vi slänger dem ju där för att vi behöver leta i den här stenmuren för att hitta gränsmarkeringen du ville ha utsatt, men visst kan vi lägga tillbaks dem om ni tycker att det är värt 1220 kr i timmen.

Fast 2 - Har ni tittat därborta...

Osv, hugaligen för sakägare! :)

Kommentarer
Postat av: spann

hahaha, lantmätarelisa har det inte lätt! en fråga bara, hittade ni dubben (vad är en dubb?)? Vart var den?

2009-07-22 @ 11:18:06
Postat av: susanna

ovan är alltså från mig, skrev fel namn, lång historia

2009-07-22 @ 11:21:33
Postat av: Lisa

Nä, vi hittade den inte, fick sätta ut en ny. Men däremot fick vi bygga återuppbygga stenmur i sådär en timma.

2009-07-22 @ 11:24:05
Postat av: saandis

haha såna mänskor är alltid roliga å ha å göra med...

2009-07-24 @ 10:42:26
URL: http://saandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0