Persepolis



efter rekommendation från Joana såg jag den här filmen igår, den var hur bra som helst, en av de bästa filmer jag har sett tror jag, i alla fall vad jag kan komma just nu. Så hemskt rolig, och scenisk, och intressant. Ni måste se den (franska versionen)! Om ni inte redan har gjort det? Nu har jag beställt fram tillhörande bok, som enligt Joana ska vara ännu bättre än filmen och ska bläddra lite i den tänkte jag. Dock ej hemlån (kb) så får vänta med att läsa hela. Kanske kan önska mig i julklapp...hm. Undrar om min kollega förstår sig på att leta reda på rätt version, tror att den engelska översättningen är bättre än den svenska. Eller skulle kanske till och med försöka mig på den franska, vore roligt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

ja det vore hemskt roligt att se dig försöka läsa den på franska!



Är filmen tecknad?

2009-07-24 @ 14:33:00
Postat av: susanna

japp, serietidningsformat, supercoolt. Och jo, hm, kanske är bäst att hålla sig till engelska..

2009-07-24 @ 15:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0