niftig?

vill börja med att varna för ett lite töntigt inlägg. Nåväl.

Kommer ni ihåg för något (ett par?) år sedan när jag i köket i kungsbacka kommenterade att diskmaskinen var niftig? Vilket blev början på en diskussion eftersom ingen annan ville kännas vid ordet niftig. Jag hävdade bestämt at det var ett riktigt ord, och kunde (vill jag minnas) förklara ganska exakt vad det betyder - klyftig/smart/uppfinningsrik/liten/praktisk...etc. Lyckades dock inte övertyga er, och var tvungen att ge mig när ni fick medhåll av saol. Har inte riktigt kunnat släppa det här ordet dock - har liksom fortsatt att kännas som ett riktigt ord, och idag, tada!, har mysteriet lösts sig:

http://tyda.se/search?form=1&w=nifty&w_lang=&x=0&y=0

Kanske inte kan påstå att jag fick rätt, men det är i alla fall inte helt taget ur luften. Känns bra att ha fått det här utrett.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så det är alltså för att du är så internationell, inte lätt det här med att vara flytande på flera olika språk! :)

2009-07-30 @ 10:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0