måndag morgon

igen, sista veckan nu inför semestern. Sen väntar Nisse och Stockholm, och Ebba och Halmstad, hurra!! Jag är piggare än på länge, kan möjligen bero på att jag sovit hur mycket som helst i helgen. Och för att vi har haft så trevlig kanske.

M och jag började lördagen på jaktaffären i Gällstad, vi kom därifrån betydligt fattigare, men som ägare till varsitt fint gevär. Precis likadana för övrigt. Tror ni att det är lika töntigt att ha likadana bössor som att ha likadana träningsoveraller? Hoppas inte det, som Johan E uttryckte sig så kan det väl aldrig bli töntigt med älgstudsare...



Av någon anledning tog det nästan tre timmar att köpa bössa, mest för att vi fick vänta medan expiditen letade på lagret, som tydligen är lika stort som Småland, så jag hann inte in i Gällstad för att köpa mig några superlinnen. Sådana som faktist är långa, till skillnad mot Zaras.... Men eftersom jag har en så väldigt snäll syster fick jag ett ändå, ett av hennes, tack Å!

På kvällen var vi ju på Taras, jag följde ditt tips Nisse och åt Kalamaris till förrätt, åh så gott!! Huvudrätten var oxå supergod, men inte lika som förrätten, som så ofta. Mycket trevligt dessutom att träffa Ebba och Johan, förutom Maxi och Åsa förstås.

Igår söndag fyndade vi dagen lång, Åsa lyckades köpa en komplett dräkt, svart kjol och kavaj för 369 kr på Freeport. Kavajen hade kostat 2000 kr, så det var i sanning duktigt gjort! Jag fick mig en balja inpackning och två bh:ar till ett högst rimligt pris.

Hur gick det för stackars Maxi sedan Åsa? Det sista jag hörde var att han var fast på Gbgs central till halv tolv.

Vad gäller kräftskivan har jag fått svar från Viggo, de hade planer den 15 augusti "men försöker såklart ändra dem".  Så jag tror nog att de kommer.

Kommentarer
Postat av: susanna

det låter somm att ni har haft en väldigt trevlig helg, hoppas det bli lika trevligt här! jo, jag försökte boka bord på hoummus (som restaurangen heter) men jag verkar inte kunna ringa dit, varje gång jag försöker får jag ett meddelande från tele2 om att jag inte är registrerad kund hos dem, mycket konstigt, så vill du ev göra ett försök? om det inte eller fungerar cyklar jag förbi senare idag och bokar personligen. tror att det blir ni, jag och cia och fredrik, så fem stycken.

2009-07-20 @ 08:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0