åska och vilse i lilljanskogen

Kanske håller solen och kvalmigheten i stockholm till slut på att ge med sig, åska och ösregn för tillfället, så nice. Nästan så att man vill gå ut. Men bara nästan.

Jag jobbar och väntar på midsomer murders. Någon annan som tänker se på Barnaby? Mest väntar jag på sj imogon bitti, ska åka första klass (heja sj prio!), dricka massor med kaffe och läsa om "the mystery of mrs merkel", hon verkar så väldigt trevlig tycker jag. Inga följdfrågor tack, bara en känsla. Inte understött av detaljerad kunskap om hennes politiska bedrifter. Än i alla fall.

Har förresten precis hittat en ny favoritlåt med radiohead, House of Cards, Fränden kanske i alla fall är intresserad? (jag tvivlar lite på er andra, har jag fel?) Så hemskt bra.


För övrigt är jag på jakt efter en semesterbok att läsa när jag inte pluggar (inte för att jag ska ha semester, men en semesterbok kan man väl ha ändå?), vill inte ta med mig den jag håller på att läsa för tillfället eftersom den är lånad. Upptäckte till min stora lycka (är ju ett jättestort fan av serien) att mankell kommit ut med en ny bok om wallander som utspelar sig i lilljanskogen, har ni hört på maken! Måste ha! Nu! Någon som har läst den? Om ni ser den så kasta er över den för min skull, tänk inte på följderna! Även om den skulle befinna sig i händerna på någon missunnsam spårvagns-/pendeltåg-/bussåkare. Eller åldrig dam, eller herre. Eller semestrare i allmänhet. Ja, ni förstår vad jag menar, vill ha!

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

Tack Lisa och Magnus för en väldigt trevlig kväll! Det var så trevligt att ni kunde komma. Hoppas att ni tyckte om maten och bonusgästen.

2009-07-07 @ 23:51:22
Postat av: Lisa

Du är för rolig Susanna. Jag gissar att chansen är störst att M får syn på den, eftersom han pendlar. Det vore en rolig syn att se honom slita den ur händerna på en intet ont ananade medpassagerare just innan tåget stannar och sedan kasta sig ut genom dörrarna... :) Men det lär nog dessvärre aldrig hända.

2009-07-08 @ 08:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0