Shopping

Så hemskt roligt att läsa att du har det bra Nisse, och tänk vilken dröm för dig med en åtta våningar hög bokhandel, är den till och med bättre än topshop måntro? Magnus vill vänligt men bestämt påpeka att det är lättare om vi skriver namn i våra inlägg... hm, vet inte om det är nödvändigt jag, det går ju att se vilken kategori inlägget tillhör. Dessutom, om inlägget är från London, hur många kan då ha gjort det? (kan även appliceras på Stockholm och Kungsbacka) Men han kan väl ha en poäng när det gäller kommentarer måhända.

Den här månaden är jag lite fattig (618 kr kvar på lönekontot, det måste väl ses som fattigt till och med med era preferenser?), men jag blev så hemskt shoppingsugen idag. De flesta av  mina kläder sitter inte så fint nu tio kg senare nämligen (om ni anar en viss stolhet hos mig över att kläderna sitter löst så kan det stämma). Magnus och jag skulle iallfall åka till freeport och leta efter:

  1. Servetter
  2. Karaffer
Något sådant hittade vi inte (om man bortser för karafferna för 550 kr styck, 20 sådana skulle ju knappast skulle göra det till en vinstaffär att köpa bag-in-box till bröllopet) däremot hittade jag två par fina byxar, varav ett par nudiejeans och en fin vit skjorta, så väldigt billigt, tänk er rea på redan billiga freeport! Som tur var hade jag 500 i kontanter i plånboken, men man skulle kunna säga att mitt lönekonto är riktigt ynkligt nu.

Magnus fick sig två flaskor vin som han är ganska uppepelt över, vi ska pröva åtminstone den ena sorten (sedan får jag nog sätta ner foten) ikväll. Om det är bra kan det kvala in som representant till bröllopsvin. Så nu vet ni vad vi ska göra ikväll, dränka sorger vi också. Men vi ska faktist äta lite också, hemgjord glass a la GI tillexempel.

Ha det så bra på din pub Nisse, verkar ju mycket trevligare än att sitta hemma själv! När kommer Niall förresten?

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

Jag håller med Magnus om att namn är en god idé.

2009-01-10 @ 22:41:05
Postat av: Susanna

Det låter som bra inköp tycker jag, du får bli lyxhustru resten av månaden? Niall kommer på torsdag, hurra!

2009-01-11 @ 12:12:08
Postat av: Lisa

Hurra hurra!

2009-01-11 @ 12:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0