såsduell

Just nu pågår en duell på högsta nivå här hemma, den i såstillagandets ädla konst. Vi har stekt en älgryggbiff i ugnen, håller på att rosta grönsaker och till detta krävs ju en god sås. Jag var dödligt sugen på kantarell, det var inte M. Duellen, han utmanade mig i vem som kunde göra den godaste såsen, jag antog förstås utmaningen. Min är klar men han står fortfarande och rör i sin, bara en sådan sak, det talar ju klart för att min är bäst! Vad han har i sin är något oklart men jag har sett rödvin och senap, tsss!


Återkommer med rapport!


Kommentarer
Postat av: susanna

så hemskt roligt med duell, vågar jag lita på lisas omdöme?

2009-01-31 @ 21:43:51
Postat av: ebba

Senap och rött vin låter faktiskt lite skumt..! Men kanske en smaksensation? Nåväl, förmodligen vann du lisa.

Jag hade nog inte varit så mycket till domare för jag somnade innan tio. Det är därför jag vaknade innan åtta och har redan gått upp. Dessutom är jag exalterad över att få fixa i min nya minilägenhet!!!

2009-02-01 @ 08:56:05
Postat av: Lisa

tack ebba, det värmer att du tror på mig! ;)

2009-02-01 @ 10:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0