promenad i Sandsjöbacka (Lisa)

Åsa Elisabet! Är det du som har lagt bilden på den söta brödrosten i bildarkivet? Är det månne den du ska bära när Andreas flyttar? Du får akta din rygg i så fall, det vore ju hemskt olyckligt om du skadade dig nu när du ska börja exjobba. Hur skulle det se ut om du kom till Sweco med utsliten rygg? Kan ju knappast främja dina chanser att bli anställd där. Så tänk på att böja på knäna när du ska lyfta den. (ett klokt råd från storasyster)

Idag har Magnus och jag njutit av det härliga vädret (!) med en promenad i Sandsjöbacka. Magnus hade med sin kikare som ni ser på bilden och spanade tappert efter djur (vilken sort blev mindre och mindre viktigt, tror han hade blivit glad över en kråka efter ett tag). Verkade dock som om de allihop tyckte det var på tok för ruskigt väder för att röra sig, var alldeles dött, på både människor och djur. Naturen är däremot faktist väldigt vacker i Sandsjöbacka, även så här års.


Magnus spanar och spanar


Min första promenad på länge, det gick inte fort, men var skönt att komma ut.

Efter promenaden odlade vi könsrollerna genom att Magnus tvättade Aygo och jag köpte blommor på plantagen. Men inte mig emot, jag har svårt att tänka mig något tråkigare än att tvätta en bil i snålblåst/duggregn. Magnus verkar dock konstigt nog tycka att det är roligt, och jag gillar ju plantagen, en win-win helt enkelt! :)

Nu ska jag göra en stor sats GI-lasange så vi får lite matlådor till veckan. Magnus ska nog iväg och träna, tror jag iallafall. Hm.. det låter också lite stereotypt, men jag får trösta mig med att Magnus städade toaletten tidigare när jag satt och surfade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0