på tal om inget...

är det nu tre gubbar, oberoende av varandra som trott att jag är Fredriks assistent/sekreterare/hjälpreda. Fredrik är en kollega till mig som jag jobbar mycket ihop med.

Tidigare har kungens svåger, Nicklas Silversköld sagt vid ett sammanträde där jag var med och förde protokoll och var allmänt behjälplig att "nu får vi prata saktare, flickan hinner ju inte med att skriva"

En äldre man ute vid havet (dvs typisk man-med-mycket-pengar) sa vid jul förra året till Fredrik att "här får du en chokladask, den är till dig och lilla gumman" (jag som var lilla gumman).

Och så tillsist igår "ska jag bära den där pinnen åt dig, nu när lantmätarn sprang i förväg"

Hmpf! För det första är det jag av oss två som är riktig lantmätare, för det andra vägde pinnen ungefär lika mycket som ett paket mjölk! :)



Sekreterare!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Fy, vilken dålig stil du borde snäsa något bitskt tillbaka.

2009-01-20 @ 21:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0