långkok

Visste ni att svart quinoa ska koka i 40 minuter? Vem hade kunnat tro det? Både jag och M kom hem vid sådär halv åtta och skulle laga mat (om sanningen ska fram var det M som skulle laga mat, idag igen, han är så hemskt snäll mot mig) lite snabbt och enkelt, och så visar det sig att den svarta varianten ska koka i en mindre evighet. Näväl jag hinner ju göra ett blogginlägg medan maten blir klar, och det är ju bra! (men det kurrar hemskt i magen)


Vit och röd, snabbkokad!

Anledningen till min relativt sena hemkomst var att jag har varit på sammanträde, en enskild väg som skulle ses över. Jag hade med mig Jeanette, som igår fick höra av en förbluffad sakägare att "jag var inte beredd på att du var så söt".

Med tanke på att äldre män ofta verkar ha svårt att inse att Lantmätarn faktist kan vara en yngre tjej kan ni kanske gissa hur förvirrade de blir när det kommer två yngre tjejer, endast. Ganska roligt att se hur de tittar sig runt i lokalen efter den riktiga Lantmätaren.  De flesta brukar dock inse att det kanske inte är så illa ändå när sammanträdet väl sätter igång, även de där yngre tjejerna verkar ju veta iallafall lite vad de pratar om. Det finns nästan alltid dock minst en äldre farbror med attityden "jag har minsann bott här sedan långt innan du föddes, jag vet hur det fungerar här, kom inte hit och svamla om juridik för mig, här gör vi som vi alltid gjort", phu! Idag skulle han som tur var på hockey och försvann med buller och bång efter halva tiden. Det var förstås inte tal om att smyga ut lite obemärkt.

Imorgon smäller det! Tjejhelegn är äntligen här! Ebba, var och när ska vi ses? Ska man ta med sig egen dricka, möjligen alkoholhaltig typ vin, till imorn? Och var kan jag parkera bilen? Åsa, när kommer du?

Nu ropar mannen att det är mat, en sådan lyx!


Kommentarer
Postat av: ebba

Ja, imorgon smäller det! Åsa kommer vid nio. Alla får komma när de vill. Vi kan ses hos H, han upplåter sin lgh för matlagning och vindrickande. Sen tar vi oss till hotell Kaggeledsg. för övernattning. Jag har en flaska vin till fredagen. Någon mer som kan ta med? Glöm inte sängkläder och badkläder till helgen!

2009-01-22 @ 21:13:12
Postat av: Magnus

Var får stackars H gömma sig då? Ha så roligt i helgen!

2009-01-22 @ 22:13:09
Postat av: Susanna

buuuuhuuuuu!

2009-01-23 @ 00:54:28
Postat av: Lisa

Men Nisse, du kommer finnas med i våra tankar! Var inte ledsen!

2009-01-23 @ 10:47:50
Postat av: Magnus

Leker du spöke Nisse?

2009-01-23 @ 13:38:43
Postat av: Susanna

nej, jag är bara så hemskt ledsen!!!

2009-01-23 @ 14:44:30
Postat av: Magnus

Jaha, jag bara är lite dum med dig. Hoppas du har det bra ändå, du verkar ju vara så hemskt social av dig där borta!

2009-01-23 @ 15:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0