Långfärdsskridskor på Lönnern

Idag har M och jag åkt långfärdsskridskor! Det var på tiden, första gången på... tja... ttre år? Senast var i Sthlm när du var med Nisse. Åsa var förmodligen i Brasilien, när var det?

Det var lite vingligt i början men vi fick till det bättre och bättre. Själva starten var dock lite skrämmande. Det kom tre farbröder åkande, de såg rutinerade och duktiga ut. Vi frågade hur det var och fick svaret

"jodå, det är fint, men jag gick igenom isen"

vi med förskräckt röst: "Va? Rammalde du i alltså?" (han såg alldelels torr ut)

farbrorn "ja, visst, borta vid Fivlereds kyrka"

Och sen verkade det inte vara så mycket mer med det. Han hade ju uppenbarligen kommit upp igen, och haft ombyte med eftersom han var helt torr. De försäkrade också att om man höll sig ifrån öarna i Fivlered så var det säkert. Och det verkade ju vara sant, vi druttade inte i, och inte någon av de virka 50 pimplarna heller vad vi kunde se. Så långt som till Fivlereds öar åkte vi inte heller, dit var det ungefär en mil. Vi nöjde oss med halva vägen (och tillbaks, så totalt en mil sådär). Imorn ska vi ta med mor och far och matsäck. Hoppas solen vill visa sig då!
Det går fortare än det ser ut!


I förmiddags var jag hos frisörskan och diskuterade bröllopsfrisyr. Hon verakde väldigt duktig och rutinerad, hade jobbat åtta år i Lund. I Lund sätter tjejerna tydligen upp sitt hår ofta (studentfester!) så hon var van att göra fina frisyrer. Hon lockade håret med plattången så att det blev superfina lockar, det skulle jag också vilja kunna!

Nu ska jag gå över till Åsa och ta nya mått till klänningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0