Ester

mmmm, mätt och belåten! M och jag har firat fredagen med ett besök på Ester här i Kungsbacka, så väldigt gott!



Magnus förrätt

Och åhh så skönt att det är helg. Planen för imorgon är framförallt att sova tror jag, åtminstone känns det bestämt så just nu. Jag är lite sömnig. Vi har lite lösa planer på att eventuellt åka in till Göteborg också, så om vi inte ska sova riktigt hela dagen skulle det kunna vara ett alternativ.

Vi har lite planer på ett Stockholmbesök i mars, prel 6-8. Hm... är det någon som eventuellt skulle kunna tänka sig att upplåta en del av sin lägenhet för två vilsna själar från Göteborgstrakten då tro? Det vore så väldigt roligt!! Vi kanske kan titta på klänningar? (tror framförallt mannen här bredvid, som sitter och sippar på en draja, är sugen på det!)

Åh fy, M har bytt kanal till SVT24, där är det ett av de där veterinärprogrammen han gillar. Just nu visar de en stor tam råtta, den stackarn (!) har en knöl på halsen som visst kliar. Den heter Ulla förövrigt.
En av vetrinärerna säger att den verkar väldigt snäll, för att vara råtta. Hi hi, hon funkar inte ihop med andra råttor heller sa ägaren just, det var en lustig kommentar! Inte något för Ulla att bli utsläppt på Körsbärsvägen alltså! Och oj, dessutom är hon överviktig, råttor ska väga mellan 300-400 g tydligen, Ulla väger 508 g, och dessutom visar det sig att knölen är en elakartad tumör. För att göra eländet ännu värre finns det ingen syrgasmask som passar Ulla under operationen. Och nu dör hon! Det var ju för eländigt. Fast de försökte rädda henne, och lade henne i kuvös. Ägaren tyckte dock att hon inte var sig själv, så det var lika bra att låta henne somna in.

Ett så väldigt lustigt repotage, och tänk så roligt för er att få en direktsammanfattning! Jag har lite svårt att se tjusningen med en tam råtta!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag blev helt tagen av denna inlevelsefulla resumé!! Stackars Ulla! Men jag kan inte riktigt bortse från att hon är en råtta med en äcklig svans. Det gör att mina sympatier avtar något. Tänk att Magnus på sin fritid spanar in sådana kvalitetsprogram! Det kanske finns en liten djurrättsaktivist inom honom?

2009-02-01 @ 08:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0