direkt från soffan

phu! Sammanträdet som jag trodde skulle bli en ren formalitet som skulle vara över på sådär trekvart började med en smärre chock när det visade sig att jag och sakägarna hade helt olika åsikt om vad som skulle hända i förrättningen. Oj oj vad jag blev ställd, jag fattar inte hur vi kunde missuppfatta varandra så totalt!  De hade förvisso ansökt om det jag trodde vi skulle göra, och skrivit under den, men åandrasidan hade jag formulerat ansökan åt dem, i juni. De hade uppenbarligen inte alls förstått vad de skrev under. Hur man nu kan tro att det ska bildas förvaltning för en vattenmätare, när det står " vatten - avloppsledningar" i ansökan.



Tillslut lyckades jag få dem att inse vad det handlade om, men det tog nästan tre timmar totalt.

Sån tur  efter en sådan chock att jag har en så snäll man här hemma som så gärna (tror jag) lagar mat åt mig. Det blev haremskyckling till Crimial minds. Inte för att det var så avslappande, maten var jätte god, ur arlas kokobok, men criminal minds hemskt otäckt. Tur att jag satt mellan två stora starka män, dvs Per och Magnus. Per är nämligen på besök, roligt!

Han hälsar förresten att du är postumt inbjuden till hans middag Nisse (det hade alltså inget att göra med din glupskhet!)

V har fått en fin present av honom också, en hög post-it lappar. Det kan vara bra att ha! (jag har vissa misstankar om att det är ngn typ av pik)

Nu är det dags att hoppa i säng, godnatt!

Kommentarer
Postat av: susanna

din stackare, hoppas revbenen läker snart!



jobbigt möte låter det som, tur att du fick in dem på rätt spår till slut, kan inte ha varit lätt.



vi såg också på criminal minds igår, så hemskt otäckt.



tack för inbjudan!

2009-01-30 @ 10:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0