rapport fran Österreich

Oj vad du har varit duktig pa att blogga Nisse, jätte roligt att läsa! Det har varit ont om datorer i det här landet hittils, men nu sitter M och jag pa ett internetcafe. Vädret är inte sa hemskt bra idag nämligen, paminner närmast om snöstorm efter vad vi kan se fran livekamrorna uppe i backarna. Här nere i dalen snöar det en del, men blaser inte direkt. Är dock inget nöje att aka skidor i noll sikt och med stora snövallar att forcera i backen, sa vi har tagit en vilodag. Vi har annars gjort tappra försök att aka, trots daligt vader de andra dagarna.

Var första skiddag, i söndags var det liknande väder som idag, men eftersom det var första dagen da och det spratt i mina skidben efter tva ars ofrivillig skidcelibat var vi uppe ända. Det var jobbigt, min beskrivning ovan om varför vi inte aker idag härör sig fran förhallandena i söndags... Mandagen däremot var fantastisk, sa som det ska vara i alperna, solsken, fantastiskt pistade, nästan folktomma backar. Bara en enda sadan dag gör resan värd! Och det finns nog risk att det blir den enda fina dagen ocksa, igar var visserligen skapligt, men det blaste storm, idag vilar vi som sagt, och även imorgon och pa fredag hotar de med snö, om än inte i lika stora mängder som idag.



Mandag pa glaciären Hintertux, 3000 m över havet.



Det gar at skogen med gi-ätandet här. Jag maste ju äta mig igenom det fantastiska utbudet av österikiska süssigkeiten. Kaiserschamrren, germknödel, apfelstrudel... Gamlingarna pa bilden är vänner till mor och far. Det är jag som tittar fram bakom M.

Som tur är, dagar som denna, är vart hotell utrustat med en jätte fin relaxavdelning med bastu i alla tänbara former, angande, doftande, torr.. bubbelbad, swimingpool, vattensängar... Det kommer absolut bli ett besök där i eftermiddag. Men före dess skulle det sitta fint med en apfelstrudel! :)

Ha det sa jätte roligt i London!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0