Lunch

Idag sitter jag på SUB, har jobbat hela morgonen, tror att du kanske har rätt Lisa om att det bästa är att jobba i början av veckan och få det överstökat och sedan koncentrera mig på studierna, blir eventuellt lite hattigt annars. Är ju inte ett jätteproblem i och för sig, så vitt jag vet ska jag bara jobba under februari månad.

Igår var Åsa, Cia och jag på Hötorgshallen och köpte tranbär och solrosfrön följt av diverse allmänna inköp på Lidl. Sedan bakade Åsa bröd, Cia försvann efter en överdos av mig och Åsa in på sitt rum och stängde dörren, krävs kanske lite övning för att umgås så intensivt som Åsa och jag gör. Vi skippade simhallen eftersom jag fortfarande inte är helt frisk och istället övertalade jag Åsa att göra "Yoga for Women" i köket, hoppas inte någon vi känner gick förbi fönstret, risken finns att vi såg ganska roliga (skvatt galna?) ut när vi försökte balansera på ett ben och samtidigt sträcka det andra benet i en rak vinkel upp mot taket, hur går det till egentligen? Tips? Sedan hade vi planerat in en pizzadate, höll på att gå i stöpet på grund av att varken jag eller Åsa var sugna på att gå ut i kylan (minst sagt), men det löste sig tack vare att Cia, som satt bredvid under min och Åsas diskussion ("du kan väl gå? nej du kan väl gå? varför kan inte duuuuu gå? Jag vill inte gå, jag gick senast, det är diiiin tur! Nej diiiin tuuuuuur!!!!) till slut utbrast Men jag kan väl gå då! Ett scenario som utspelas tillräckligt ofta för att jag och Åsa ska få dåligt samvete...Men pizza blev det till slut, gott!

Nu ska jag gå och äta lunch med Cia, vad gör ni idag? Lisa, är du fortfarande krank? Ebba, hur går det med i-ordning-kommandet? Magnus, hur är det på jobbet? Någon mer som läser?

Kommentarer
Postat av: Lisa på jobbet

hurra, ett inlägg! Jag är på jobbet idag, lite matt men i stort sett frisk.



Vad gäller yogan föreslår jag att du skaffar en stadig man, som kan hålla ipp dig medan du gör omöjliga övningar. På rak arm kan jag tex föreslå Martin...

2009-02-04 @ 12:38:55
Postat av: susanna

Hm, intressant förslag, är det något du har provat?

2009-02-04 @ 12:48:54
Postat av: Magnus

Jo jag har det bra. Börjar slå över till vacation mode så smått.

2009-02-04 @ 12:57:01
Postat av: Lisa

tsss... jag ägnar mig inte åt sådant trams som yoga! tackar vet jag pilates!

2009-02-04 @ 14:28:22
Postat av: Ebba Bothén

Håller med Lisa, håll i Martin.

Det går bra att komma i ordning. Blir väldigt fint, och väldigt Ebba!

I kväll har jag varit på operan och tagi del av finkulturen, la Boheme. Sevärd!



2009-02-04 @ 23:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0