Hedemora

Här i Hedemora är vintern som den ska vara må ni tro. Ett par decimeter snö, ett par minusgrader och solsken, härligt! Jag har just påbörjat min träning inför fjällorienteringen och Lidingöloppet genom att springa en sväng i det vackra vädret, till och med att springa, som brukar vara så hemskt jobbigt, var härligt i det här vädret. Det kändes att jag hade tio kilo mindre att bära runt på!

I förmiddags var jag och Dagny, min svärmor to be, på stan och letade klänning åt henne till bröllopet. Vi hittade tre par som var fina och värda att prova en gång till, gissa hur man gör då i den här stan! Jo, man lånar hem dem! Så nu har hon tre lånade klänningar här, som hon visat även för man och söner, jag tror hon kommer köpa en av dem som jag tyckte var väldigt fin.

jaha... vad kan jag mer berätta,... Jo! Jag tänkte ju att jag på något sätt måste fösöka bli lite mer organiserad i min träning. Funderar på att eventuellt ta mina friskvårdspengar från jobbet för att få hjälp av en personlig tränare att lägga upp ett träningsprogram, hur häftigt vore inte det!? Jag vet inte om det är ett känsligt ämne det här med fjällorientering möjligen... (nisse?) men OM jag ska springa det vill jag ju vara i bästa tänkbara form. Innan jag gör något så drastiskt som att anlita en levande människa tänkte jag dock pröva Internätet. Iform verkar ha ett bra redskap, kruxet är att man måste prenumerera på tidningen för att komma åt det dock. Svag som jag är föll jag för deras erbjudande, så nu kommer jag få en mp3 spelare (med beatfunktion! vet inte riktigt vad det är, men det verkar hemskt bra!)  och två nummer för 39 kr + porto. Och dessutom förstås möjlighet att skräddarsy ett träningsprogem, det ni!



personlig tränare! (vore kanske trevlig med en levande variant ändå! :)


Kommentarer
Postat av: åsa

Det var ju som väl var ett ganska resonabelt erbjudande, blir lite sugen själv! Jag är oxå så hemskt taggad vad gäller träning, kan inte bärga mig tills vårt första långpass imorgon! (har dessvärre en aning ont i halsen så känner viss nervositet)

2009-02-28 @ 17:19:28
Postat av: susanna

jag är också hemskt taggad, känns väldigt bra att vi har följt och till och med överskridit veckans träningsschema!

2009-02-28 @ 20:54:56
Postat av: elin

Hej!

Hur har din vecka varit?

Ska vi lägga till varandra

via bloggkoll ? : )



Kram

2009-02-28 @ 20:58:44
URL: http://eliwwn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0