hacker, kalla bad och tårta

Fast jag börjar med tårtan tror jag. Jag har bakat en botten, kokat vaniljkräm och satt hallonen på tining nu ikväll, bara att vispa grädde och lägga ihop imorgon när jag kommer hem, möjligen lite på örat. Jag och de andra tjejerna på jobbet ska nämligen till Varberg och bada kallbad imorn kväll, hu så kallt! De andra, rutinerade baderskorna, beklagade lite att det inte var minusgrader så det "blir en sån där issörja att doppa sig i", det är tydligen häftigt, galningar! Just nu tycker jag det låter alldeles tossigt att bada i havet mitt i vintern, men jag kommer säkert att hoppa i  jag också efter att ha suttit i bastun en stund. Det blev så förra gången (förra vintern) vi var där iallafall.


Varbergs kallbadhus

Efteråt ska vi hem till Gunilla och äta lite mat och dricka lite vin, det ska bli roligt! Och sen blir det tårta på jobbet på torsdag.

Ebba upphör aldrig att förvåna mig minsann, när vi vinprovade i fredags (mycket trevlig förövrigt) passade hon på att klargöra sina framtidsplaner, visserligen efter ett par, fem glas vin, men ändå. Hon ska bli nästa Lisbeth Salander! Det vill säga sveriges kanske bästa datahacker! Så fort hon har lärt sig hackra ska hon kolla upp vad Sven Wollter sysslar med en vardagskväll, och, inte minst vår somelier. Han som höll i provningen alltså, han verkade visserligen kunnig, men vi misstäkner att han bättrade på sitt cv aningens. Tänk så praktiskt att ha en datahacker-vän, skynda dig att öva Ebba! Möjligen skall hon dock lära sig kortkommandona för klipp ut, kopiera och klistra in först, men vi konstaterade att det egentligen inte är nödvändig kunskap för att hackra.

Jag håller tummarna för er i Stockholm,d et var säkert bara en matförgiftning hon fick!

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

Det är så skönt att känna din tilltro! Jag kan behöva lite stöttning. Idag skulle jag sätta in små rutor i ett dokument och ha text intill rutan. Det gick inte alls. Tur att det inte kräs någon rutkompetens för att hacka!!



Lisa, om ni är snabba med att skicka en bröllopsinbjudan till Viktora och Daniel blir ni kanske bjudna till deras bröllop. Det kunde ju vara trevligt! Vad tror du om det? Jag kan hjälpa er att skriva adressen.

2009-02-24 @ 21:32:20
Postat av: Lisa

jaaa, vet du vad de har för adress?

2009-02-24 @ 22:09:21
Postat av: Ebba Bothén

Vickan & Danne

Stort gult stenhus nära kungen

Stockholm



Skulle inte den här adressen funka kan jag hacka fram en annan.

2009-02-24 @ 22:28:46
Postat av: Åsa

det låter väldigt roligt att bada i en issörja, om än lite kallt! Själv brukar jag avskräckas av gih badets kalla (om än plusgradiga) vatten.

Nu måste jag få susanna i säng så detta dåliga humör kan sovas bort (håller återigen tummarna för att inte vakna av hon kaskadkräks över mig inatt)

2009-02-24 @ 22:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0