en mörk onsdagmorgon i december

är det idag. Jag har förstått att nästan alla andra delar av Sverige har fått snö, här i Kungsbacka regande det igår, hör och häpna. Igår gick även vår julfest av stapeln, det var roligt. Våra kollegor från Halmstad var här, vi konfererade, lekte och åt julbord. Jag orkade bara sill, och en massa potatisar, det är inte klokt vad det är gott med potatis till sill. Efter ett tag var det någon som sa att de inte hade fått potatis till sin lutfisk, den var slut. Då skämdes jag en aning.



Ikväll åker jag till Lund, jippie så kul. Eller kanske inte då. Jag ska på samverkan i Malmö imorn, men på grund av något stort möte i Köpenhamn, tror det har något med klimatet att göra, är alla hotell i Malmö fulla. Jag brinner inte direkt av entusiasm... men det ska nog gå bra den här gången också.

Tack gode gud att det snart är jul! Jag längtar efter en lång sammanhållen ledigthet! Gör ni?


Kommentarer
Postat av: susanna

ja, det är snö! är hemskt exalterad och tänkte försöka åka 3an i lilljanskogen på cias skidor ikväll, vad tror ni om det? och ska leka i snön på lördag men måste få tag i redskap...kanske skidor då också, men har varit sugen på snowracer ända sedan förra året..



men förutom snöentusiasmen längtar jag också efter ledighet och försöker jobba hårt för att faktiskt kunna vara ledig...det ser iaf gasnka ljust ut, bara ett orosmoln, eller ett och ett halvt...men ska förhoppningsvis ordna sig. hoppas det går bra i lund!

2009-12-16 @ 08:44:43
Postat av: ebba

Jag är en aning bitter över att ha lämnat all snö, för så som Lisa intygat är det inte en enda snöflinga på det västkustska marken. Trist, trist.

Men jag skall göra mitt bästa ändå idag och fixa lite julklappar. Förhoppningsvis de sista för i år!

2009-12-16 @ 09:31:00
Postat av: ebba

Lisa, en liten fråga. Min store lillebror önskar sig en miniräkanre i julklapp- alltså en sådan där avancerad sak. Det känns som en ganska trist present men nyttig, såklart. Jag är lite inne på en andrahandsräkanre. Dock så har jag inte funnit någon än så jag tänkte att du och Magnus rör er mer i mattekretsar än vad jag gör. Vet ni någon som kan tänkas ha en och inte längre har något större behov av sin? Håkan vägrara att ens besvara mitt sms till honom gällande miniräkanare. Jag har kanske sårat hans chalmersstolthet eller nått. Det vore illa.

2009-12-16 @ 11:03:31
Postat av: Lisa

Ja oj vad jag rör mig i mattekretsar! Tack för förtroendet Ebba men jag känner mig ganska nollställd på miniräknargebitet. Mitt bästa tips är blocket!

2009-12-16 @ 11:14:44
Postat av: ebba

Blocket hade dessvärre inte så mycket av intresse. Men jag skall fortsätta mitt sökande. Tack ändå!

2009-12-16 @ 11:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0