aktietävling

M och jag har startat en aktietävling! Jag läste en tjejtidning för ett tag sedan där Charlie och Mattias hade fått en sida för sig själva. Programledarna i lyxfällan ni vet. De tipsade om olika sätt att spara på, och konstaterade (förstås) att aktier kan vara väldigt lönsamt. Men åandra sidan riskfyllt. De hade en idé om att man som gifta kan starta varsin aktiedepå och tävla mot varandra, den som har fått ihop minst summa på bröllopsdagen får bjuda den andra på middag. Det tyckte jag lät roligt! Och även M när jag inkluderade honom i idén.

Nu har vi kommit igång, eftersom det är en tävling kan vi ju inte tala om för varandra vad vi satsar på, så ni må tro att det är ett väldigt tisslande och tasslande, och nersläckande av skärmar hemma hos oss just nu. Jag kan säga så mycket som att jag gick 23 kr plus igår. Det är jag väldigt stolt över med tanke på att börsen i stort gick ner! :)


Kommentarer
Postat av: Magnus

Tillägas bör att Lisa tjuvstartat, tsss! Jag har inte fått in mina pengar än.

2009-12-09 @ 08:47:23
Postat av: Lisa

Nämen älskling, nu ska du inte vara en så dålig förlorare!

2009-12-09 @ 09:26:16
Postat av: ebba

Skulle den här tävlingen gynna kärleken? Eller rör det sig bara om en ekonomisk aspekt...?

2009-12-09 @ 15:02:35
Postat av: Magnus

Nu är jag med i matchen, -16 kr än så länge idag!

2009-12-09 @ 15:12:31
Postat av: Lisa

Hmm... middag på bröllopsdagen gynnar väl kärleken?



Just nu ser det minsann ut som om jag kommer vinna, jag ligger 45 kr plus!

2009-12-09 @ 16:38:03
Postat av: asa

ah, vilken fantastisk ide! vad anvander ni for sida?

2009-12-09 @ 17:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0